Niklas Strömstedt får STORHETSVANSINNE i ny supershow på Hamburger Börs!

Hamburger Börs - part of 2E Group

I vår intar högaktuella Niklas Strömstedt Hamburger Börs scen i Stockholm, med helt nyskrivna showen Storhetsvansinne. Föreställningen spelas torsdag-lördag under våren 2016, med premiär den 21 januari.

- Vid 57 års ålder har jag lyckats med en hel del – fått tre egna barn och tre bonusbarn, gift mig med två fruar (dock ej samtidigt), bott på tio olika adresser, ägt sjutton bilar, skaffat plastknä och elcykel, hejat fram AIK till tre SM-guld, uppfostrat 2 katter, lagat 14512 liter av världens godaste köttfärssås och mitt i allt detta hunnit med en 36 år lång musikkarriär.

Inte konstigt att man får STORHETSVANSINNE. Jag har tappat det helt och tänker göra en alldeles egen show på Hamburger Börs. Jag kommer att dela med mig av allt – både hitsen och missarna.

Jag har likt en upptäcktsresande sökt landet runt med ljus och lykta för att hitta det allra snyggaste bandet, den bästa regissören och den i särklass skönaste sidekicken. Dessutom kommer menyn att spegla den tid jag själv haft råd att ibland gå på krogen – från 80-talet och framåt.

Biljetterna släpps den 12 oktober och den 21 januari är det premiär.
Dags att sätta guldtand på tillvaron.

/Niklas

Ur Nickepedia:
 Bo Anders Niklas Strömstedt, född 25 juli 1958 i Lund, är en svensk popsångare och låtskrivare. Bland Strömstedts största hits återfinns "Sista morgonen" (1989), "Förlorad igen" (1989), "Om" (1990), "Oslagbara" (1992), "I hennes rum" (1992) samt "Inga änglar gråter" (1997). Strömstedt deltog under 90-talet i supergruppen GES tillsammans med Orup och Anders Glenmark. Han har tilldelats en rad utmärkelser, bland annat Povel Ramels Karamelodiktstipendium. Strömstedt har på senare år arbetat inom TV som programledare för bland annat Tack för musiken. Strömstedt medverkar hösten 2015 i Så mycket bättre i TV4. I samband med "Så mycket bättre" släpps albumet ”Storhetsvansinne - världens bästa samlingsplatta”.

Biljetterna släpps 12 oktober och finns att köpa på: hamburgerbors.se, Showtic.se och Showtic Gästservice 0771-134300

Föreställningen produceras av 2E Live i samarbete med Live Nation.

Producent: Mikael Gordon Solfors. Medproducenter: My Blomgren och Leffe Käck
Regi: Jonna Nordenskiöld

För mer information: Helene Wigren PR & Beyond, 070-7527605 eller helene.wigren@prbeyond.sen