Vår vision är att vara mästare på möbler säger Möbelmästarnas VD Dennis Andersson.

Möbelmästarna värvar nya medlemmar

Möbelmästarna med ett 30-tal butiker i Sverige, värvar sin andra medlem under 2020.

Först ut var Krylbo möbler, beläget i Dalarna, som varit med sedan 1:a oktober tätt följd av Sunderby möbler som ingår i Möbelmästarfamiljen från 1:a November och byter namn till Möbelmästarna Sunderbyn.

Det är med stor glädje och entusiasm vi välkomnar våra nya medlemmar in i kedjan, säger VD Dennis Andersson. Vi har under den senaste tiden lanserat e-handel, implementerat nytt affärssystem och anpassat marknadsplanen efter den digitala utveckling som sker. Under denna tid har vi legat lågt med rekrytering av nya medlemmar, men nu är det dags att höja blicken och skapa större kännedom om Möbelmästarna i våra svenska hem.

Vi tror det är nödvändigt att vara med i en kedja för att klara sig i den allt mer hårdnande konkurrensen som sker. Med stor kunskap om möbler, med historia som sträcker sig över 30 år, kan vi tillsammans skapa goda förutsättningar för våra medlemmar att ta andelar i respektive butiks marknadsområden.

Vi märker att den resa vi gör nu har börjat ge resultat och att fler butiker vill ansluta till oss.

När vi blir fler blir vi starkare och kan nå ut ännu bättre med vårt budskap. Vår vision är att vara mästare på möbler.

/Dennis Andersson - VD Möbelmästarna Sverige

Anna Axelsson