Träd som ska återplanteras för att återställa den biologiska mångfalden.

Möbelmästarna inleder samarbete med The Perfect World för att återplantera träd

Möbelmästarna meddelar idag att de inleder ett samarbete med The Perfect World Foundation för att bidra till projektet Återplantera träd med Möbelmästarna. Detta blir en del av det större projektet Attenborough Forest, med syfte att återställa biologisk mångfald och motverka klimatförändringar.

- Vi värnar om våra skogar och de djur som lever där. För oss är det viktigt att bidra och hitta sätt att engagera, säger Dennis Andersson, VD på Möbelmästarna. Genom att köpa en av möblerna märkta med trädet bidrar du till att träd planteras, den biologiska mångfalden återställs och lokalsamhällen stärks.

Möbelmästarna ser fram emot att genom detta samarbete göra en positiv inverkan på miljön och samtidigt erbjuda sina kunder möjligheten att bidra till en mer hållbar framtid.