Så rätt med rosa...

MIKMAK har många färger i sitt sortiment, varav många pasteller i vintage färger som känns rätt för hösten. Rosa blandas med mossgrönt för att ge rätt look.

Med många trendsäkra färger i sortimentet kan man lätt hitta sin egen kombination. Kombinera enfärgat med YAYA, design Karin Enberg, för att hitta en spännande känsla.

• heminredning
  • yaya
  • textil
  • silkes kuddar
  • siden
  • mikmak
  • kudde
  • inredning
  • dekorationskudde
  • kuddar

Ett svenskt företag inriktat på inredningsdetaljer. Vårt kontor och lager ligger i Göteborg. Tillverkningen sker inom skandinavien och i Asien. MIKMAK står för kvalitet, design och trygghet. När du väljer MIKMAK kan du vara säker på att få bra kvalitet, trendsäkra färger och hög service.

Vi arbetar mot återförsäljare, stylister samt via vår webshop. www.mikmak.se

DETALJER

För oss på MIKMAK är detaljerna viktiga, vilket påverkar slutresultatet.

Smådetaljer som att kanten på innersidan vid dragkedjan skulle vara sydd och inte overlock, så att inte trådar kunde gå upp och fastna i dragkedjan. Bra sömsmån som ger starka sömmar. Infärgade dragkedjor som dolts för att smälta in i textilierna. Innerkuddar med extra mycket certifierat dun för stadga och passform.

På doftljusen är viktigt att de inte har för "stickande" doft, likaså att det skall gå att källsortera delarna. Ljusen tillverkade i paraffin. Vi har valt paraffin då det är det mest använda vaxet inom ljus i världen då detta är en restprudukt från industriell tillverkning.

För ex. soja- och palmvax skövlas idag regnskog för att ge plats åt snabbväxande grödor som bl.a ger olja/vax. Vilket vi inte vill stödja. Vid frågor eller bilder, kontakta Bella Håkansson 0735-134106 eller via mail ; info@mikmak.se
www.mikmak.se

Bella Håkansson