MIKMAK

Hösten stora nyhet är kollektionen YAYA som formgivare Karin Enberg arbetat fram för MIKMAK.
Kärlek till hantverk och kvalité utmärker kuddkollektionen. Organiska mönster möter elegant dupionsiden och anknyter till såväl afrikansk textil som svensk kurbits.

Kollektionens stilfulla mönster och textil samverkar i ett modernt uttryck där screentryck kombineras med
råsilkets taktila, sköna struktur. YAYA passar utmärkt ihop med MIKMAKs övriga kuddsortiment!

Karin Enberg arbetar med mönsterformgivning och grafisk formgivning i Sverige och Storbritannien. Med flera års erfarenhet av mönsterformgivning mot inredning och offentlig miljö designar hon mönster som påverkar sin omgivning.

Kollektionen finns i flertalet färger och visas under FORMEX 12-15 augusti.

Pressvisning;

PLATS: Formex, monter C15:59
NÄR:     Torsdagen den 12/8 2010
TID:        11:00

Under Formex visas även de nya tillskotten i våra populära doftljus. Som nyhet inför hösten lanserar vi Cranberry/Cinnamon samt Strawberry/cream. Brinntid ca 55 timmar. Dessa återfinns i vår monter under Formex, C15:59.

• heminredning
  • dekorationskudde
  • doftljus
  • formex 2010
  • inredning
  • kudde
  • ljus
  • mikmak
  • nyhet
  • sammet
  • siden
  • silkes kuddar
  • textil
  • yaya
  • kuddar

MIKMAK

Ett svenskt företag inriktat på inredningsdetaljer. Vårt kontor och lager ligger i Göteborg. Tillverkningen sker inom skandinavien och i Asien. MIKMAK står för kvalitet, design och trygghet. När du väljer MIKMAK kan du vara säker på att få bra kvalitet, trendsäkra färger och hög service.

DETALJER

För oss på MIKMAK är detaljerna viktiga, vilket påverkar slutresultatet.

Smådetaljer som att kanten på innersidan vid dragkedjan skulle vara sydd och inte overlock, så att inte trådar kunde gå upp och fastna i dragkedjan. Bra sömsmån som ger starka sömmar. Infärgade dragkedjor som dolts för att smälta in i textilierna. Innerkuddar med extra mycket certifierat dun för stadga och passform.

På doftljusen är viktigt att de inte har för "stickande" doft, likaså att det skall gå att källsortera delarna. Ljusen tillverkade i paraffin. Vi har valt paraffin då det är det mest använda vaxet inom ljus i världen då detta är en restprudukt från industriell tillverkning.

För ex. soja- och palmvax skövlas idag regnskog för att ge plats åt snabbväxande grödor som bl.a ger olja/vax. Vilket vi inte vill stödja, därav paraffin som är en industriell biprodukt.

Vid frågor eller bilder, kontakta Bella Håkansson 0735-134106 eller via mail ; info@mikmak.se
www.mikmak.se

Bella Håkansson