Lovechock - rå choklad full av kärlek!

Lovechock är handgjord rå, ekologisk choklad, skapade med passion och rå kakao från Ecuador. Mörk kakaosmak i kombination med kokosnektar och olika ”superfoods” ger en intensiv smakupplevelse och gör dessa chokladkakor till riktiga humörhöjare.

Lovechock tillverkas av rå kakao av högsta kvalitet. Rå kakao innebär att kakaobönorna inte rostas utan istället kallmals. Det innebär att en högre andel antioxidanter, tryptofan (minskar stress och höjer humöret) och anandamid (samma ämne som skapar ”ruset” hos en löpare) finns kvar i kakaon. Kakaon innehåller också fenyletylamin, som sägs fungera som ett afrodisiakum och skapar en kärleksfull känsla, så bered dig på en kärlekschock från Lovechock!

”Superfoods” är naturliga livsmedel fulla av hälsosamma ämnen, så som mineraler, vitaminer, antioxidanter, protein och fytonäringsämnen. Lovechocks chokladkakor innehåller flera superfoods som kakao, gojibär, physalis, mullbär, lucuma, maca och quinoa. Kakaohalten är 80-81%, och sötman erhålls från kokossocker som har ett lågt glykemiskt index. Alla ingredienser är ekologiska och naturliga och Lovechock är dessutom fria från gluten och mjölkprodukter.

Lovechock finns i sex olika smaker:

Pure/Nibs - Fyllig ren choklad med knapriga bitar av kakaobönor.

Almond/Fig - Fylld med bitar av mandel och söta fikon.

Goji/Orange - Elegant kombination av frukter och kakao.

Pineapple/Inca - En chokladsensation med exotisk frukt och physalis.

Mulberry/Vanilla - Njutbar choklad med toner av kola, vanilj och varm eftersmak.

Cherry/Chili - Extravagant choklad med chilihetta och söt frukt.

En chokladkaka kostar ca 36,90 kr för 40 g.

Produkterna hittas i Lifebutiker och andra välsorterade hälsobutiker och yogastudios.

För mer information, bilder och smakprover, kontakta:

Maria R Jonsson, Produktchef, 019-30 73 17, maria.r.jonsson@kungmarkatta.se

Kung Markatta AB har ett av Sveriges bredaste sortiment av ekologiska produkter. Lennart Olsson startade företaget 1983, med drömmen om att kunna erbjuda svenska folket rena och hälsosamma livsmedel och förändra deras matvanor i en positiv riktning. Under varumärket Kung Markatta finns drygt 150 produkter, allt från torkad frukt, ris och fröer till kakao, fullkornsbröd, te och olivolja. Idag omsätter Kung Markatta 200 miljoner (2012) och har ca 30 anställda. Företaget distribuerar flera andra varumärken, som t ex Yogi Tea, Alpro, Green & Black’s och Dr Martin’s Cocojuice..