En höst full av smarta nyheter!

En höst full av smarta nyheter!

Naturdiet smoothies får under hösten en ännu mer konsumentvänlig förpackning och ett förbättrat recept. Den nya designen för Naturdiet har också blivit alltmer synlig i butikshyllan och sortimentet har utökats med multipack av bars, något som efterfrågats av konsumenterna.  Samtidigt behåller vi naturligtvis vår goda smak och alla nyttiga vitaminer och mineraler.

Nytt recept för Naturdiet smoothie
Hela 70 % av konsumenterna vill göra hälsosamma val vilket framgår av Ipsos undersökning ”Matvalet”. Socker är en ingrediens som allt fler drar ner på. Enligt You Gov undersökningen ”Food & Health” väljer 22 % medvetet bort socker.

Har du provat våra goda och drickfärdiga Naturdiet shakes med reducerat sockerinnehåll?  Nu kommer även Naturdiet smoothies med nytt recept, hela 30 % mindre socker. Våra smoothies har fått nytt utseende och dessutom skruvkork, så att du inte behöver dricka allt på en gång. Naturdiet smoothies är måltidsersättningar – LCD (Low Calorie Diet) – och innehåller 200 kcal samt alla de vitaminer och mineraler som kroppen behöver.

Nytt laktosfritt alternativ
Allt fler konsumenter efterfrågar laktosfria varor. Därför har vi tagit fram en ny laktosfri smoothie i en klassisk smoothiesmak – Banan och Jordgubb. Sedan tidigare finns också en laktosfri shake i smaken Choco Fudge.

”Vi tycker det är viktigt att även hälsohyllan har alternativ som passar alla magar” säger Malin Jansson, produktchef för Naturdiet.

Nytt storpack med mealbars
Allt fler konsumenter efterfrågar bars och köper gärna fler åt gången. Därför har vi tagit fram multipack för vår populära smak, Choco Banana och nytillskottet Toffee. Vår bars är måltidsersättningar LCD och innehåller 200 – 210 kcal per bar samt vitaminer och mineraler som i en näringsmässigt väl sammansatt måltid.  De kan användas som utbyte för enstaka måltider under en dag men är också perfekta mellanmålsalternativ för den hälsomedvetne konsumenten.

Ca-pris för våra trepack är 39,90 kr.

Samtliga nyheter hittar du i livsmedelsbutikerna från och med vecka 42.