Kollektion Blomstermåla

Midbec lanserar tapetkollektion med Hanna Wendelbo- Blomstermåla

Med inspiration från klassiska mönsterbilder i kombination med trädgårdens blommor.

Nu är det äntligen dags för Hanna Wendelbo att signera sin första kollektion för Midbec. Med denna samling mönster har Hanna Wendelbo verkligen fått blomma ut. Oavsett om du dricker ditt morgonkaffe på stående fot i badrummet, äter kvällsmat med familjen i köket eller läser en god bok i sovrummet är tapeter detta att trivas med och tapeter att känna sig hemma med.

Att välja tapeter ur kollektionen Blomstermåla är ett sätt att finna värme, närhet och ro. Tapeterna ger dig en ombonad, lugn och välkomnande känsla – oavsett väder, vind eller årstid.

"Att plocka in naturen som omger oss året runt är alltid en härlig känsla, det kan vara vårens första snödroppar i en liten glasvas på bordet eller en stormönstrad sommartapet som fullkomligen tar över vardagsrummet" säger Hanna Wendelbo, ansvarig designer.

Kollektionens mönster går runt som årstidernas cykler. Här finns en sinnesstämning och ett uttryck för alla känslor och temperaturer.

"Det ska kännas tryggt, säkert och avslappnat när man stiger in i ett rum. Med de här tapeterna känner man direkt en varm omfamnande känsla där pulsen går ner och man för en stund kan få släppa vardagens höga tempo och bekymmer" fortsätter Hanna.

Interiörbilderna är stylade av Catarina Skoglund, med det populära Instagram-kontot @annacate. Bilderna är fotograferade av Tove Mattson i Catarinas hem som bär hennes omisskännliga stil, där hemtrevligheten är satt i första rummet.

Blomstermåla finns i butik från v. 35 och består av 8 mönster, 33 artiklar och kostar från 599kr/rulle.

Blomstermåla är Midbecs åttonde kollektion under varumärket designed by Midbec och tillverkat på non-woven.

Våra produkter handplockas hos de främsta tapettillverkarna ute i Europa

Vi vågar välja det djärva och nya utan att tappa det kommerisella. Med känselspröten riktade mot världen fångar vi snabbt upp stilar och trender. Vi möter våra kunder med trendkänsla, kommersiella produkter och inspiration.

Vi litar på våra känselspröt!