Mental Ergonomi på frammarch i norr

Mental Ergonomi, erfarenhets- och forskningsbaserad kunskap som ger stimulans för både prestation och välmående, välkomnas i norra Sverige. Under hösten 2013 sprider Anneli Godman denna viktiga kunskap inom företag, förbund och kommuner på flera ställen i norra Sverige. Kiruna, Ånge, Mora, Luleå och Skellefteå är några av de ställen där kunskapen sprids.

Mental Ergonomi erbjuder styrketräning för hjärnan genom verktyg och övningar som leder till bättre fokusering och impulskontroll. Den nya tidens stresshantering handlar mycket om dessa komponenter. Det är lätt att tro att motvikten till stress heter lugn men i mental ergonomi fokuserar man mer på fokus och kognitiv känslobroms och de fördelar detta ger för hjärnan. Det finns många studier som stärker sambandet mellan fokus, känslokontroll, effektivitet och minskad negativ stress.

Mental Ergonomi är lämpligt att väva in i ledarskapsutbildningar likaväl som i det gemensamma arbetet på en arbetsplats. Det är av största vikt att ledare och chefer skaffar sig insikt i hur människor känner, tänker och fungerar under press.

I Stockholm finns chansen att ta del av fördelarna med Mental Ergonomi under en öppen föreläsning 10 oktober. Läs mer här

• föreläsningar