Den ofrivilliga stressexperten på motivation.se: Mer flow mindre stress

Ny artikel publicerad på Sveriges ledarskapssajt motivation.se. Under det ständigt aktuella temat stress skriver den ofrivillige stressexperten Anneli Ekström Godman: "En modig arbetsledning uppmuntrar medarbetare till ostörd fokustid och återkommande pauser med uppmärksamhetsträning".
   Artikeln handlar om hur vi med kunskap om hjärnans arbetsminne och klok användning av det, kan skapa bättre förutsättningar för att uppleva flow och minskad känsla av stress. Förutsatt att vi använder kunskapen förstås. Läsaren får med sig en del tänkvärda tips på kloka förändringar i vardagen. Början till Mental Ergonomi.
   Läs hela artikeln på motivation.se

För ytterligare information kontakta Anneli Ekström Godman, Mental Ergonomi.
anneli@agodman.se, 070-2061458

• flow