Chefsnätverket Close bjöd in till Mental Ergonomi

"Från utbränd till produktiv på till produktiv på två månader!" var en rubrik som lockade chefer på olika nivåer när chefsnätverket Close arrangerade tre föreläsningar om Mental Ergonomi för medlemmar i Göteborg, Stockholm och Malmö i oktober. Intresset och uppslutningen var stor när Anneli Godman gjorde neurovetenskaplig tillgänglig i vardagen och närmare 200 chefer deltog.
   Ur inbjudan: "Anneli har en vision: att sprida kunskap om hur vi kan fungera på topp utan att bränna ut oss. Det går att kombinera hög produktivitet och välmående. Ett arbetsliv där vi ger plats för både topp-prestationer och återhämtning. Där både företagsledning och medarbetare har kunskap och verktyg för att hantera den stress som oundvikligen uppstår. Där samverkan mellan individer flyter på för att man lärt sig hantera livshoten i vardagen. Framtidens arbetsliv!"
   Många chefer i chefsnärtverket Close nappade på inbjudan och fick ta del av färsk neurovetenskap och fick praktiska tips på hur de kan använda kunskapen i vardagen. Deltagarna fick förståelse för varför det är viktigt att hålla de främre pannloberna i trim och hur man kan träna upp dem. De fick också lära känna ASSAR som alltför lätt drar igång de sociala hoten och gör oss improduktiva. Särskilt om pannloberna inte är vältränade:

Anneli gav också exempel ur sitt eget och andras liv när det gäller att komma tillbaka från överprestation och utmattning. Och naturligtvis - hur man undviker att hamna där.
   Många är de positiva kommentarer som stömmat in efter föreläsningarna:
"Tack för en underbar presentation."
"Tack för ett mycket bra seminarium den 12 oktober. Jag har redan haft stor nytta av det du sade och håller på att försöka övertyga resten av chefkollegiet om att detta är mycket viktigt för oss i vår verksamhet."
"Jätteintressant föredrag du höll på Close i Malmö igår."
"Jag var på din fantastiska föreläsning du hade på Close i fredags..."
"Medlemmarna har uttryckt sin uppskattning för dina seminarier som drog ovanligt många besökare!"

Mental Ergonomi är intressant och viktigt! Det finns så mycket vi kan göra i det lilla för att få stora vinster. Alerta och trygga hjärnor är produktiva. Mental Ergonomi verkar som ren styrketräning för hjärnan.

Anneli Godman
Mental Ergonomi
www.agodman.se

• tillit på jobbet
  • hjärna

Anneli Godman, "den ofrivillige stressexperten", har en vision: att sprida kunskap om hur vi kan fungera på topp utan att bränna ut oss. Det går att kombinera hög produktivitet och välmående. Neuroledarskap och Mental Ergonomi ger kunskap och åtgärder. Verksamheten drivs inom Rindö Re AB.