4,24 av 5 i betyg för helt ny utbildning som ökar den mentala kapaciteten

Under våren har Anneli Ekström Godman genomfört tre pilotutbildning i Mental Ergonomi och Neuroledarskap. Hjärngympa och kunskapen runt den är populär. Genomgående har deltagarna varit mycket nöjda och på flera punkter gett högsta betyg både vad gäller innehåll, trovärdighet och nytta. Under hösten kommer utbildningen att kunna bokas direkt av utbildningsledaren.
   En av deltagarna tar med sig följande:
   "Informationen om arbetsminnets relativt korta längd per dag, informationen om stressens påverkan på beslutsfattande, planering och känslokontroll i relation till vår hjärna. Att nya hjärnvägar tar tid att bygga. Och inte minst faktumet att ha koncentrerad uppmärksamhet tar mindre energi än att bara "flyta runt" i tankarna."
   Utbildningen är sammansatt av Anneli Ekström Godman, ICC-certifierad coach, mindfulnessinstruktör och mental tränare med utbildning inom psykologi, beteendevetenskap och neurokunskap kopplat till prestation och stress. Anneli är medlem i Neuroleadership Institute som verkar för att sprida ny kunskap som ökar tankekraft och prestation. NLI beskriver det så här på sin hemsida:
The emerging field of the neuroscience of leadership
Neuroleadership is an emerging field of study focused on bringing neuroscientific knowledge into the areas of leadership development, management training, change management, education, consulting and coaching.
The neuroleadership movement is intended to help individuals and organizations of all types fulfill their potential through better understanding how the human brain functions at individual, team and systemic levels.
   Anneli Ekström Godmans utbildningar bygger till stor del på forskningsbaserad kunskap från institutet. I kombination med den stora praktiska kunskap Anneli har på området där hon varit verksam sedan 2005 inom mental utveckling med inriktning på balans mellan prestationsnivå och stress.
   Utbildningarna kommer i höst att finnas tillgängliga som företagsinterna utbildningar och öppna utbildningar och seminarier. Håll koll via hemsidan www.agodman.se och via Mynewsdesk.

Kontakt: Anneli Ekström Godman, 070-206 14 58, anneli@agodman.se

• kognition
  • tankens kraft

Anneli Ekström Godman, "den ofrivillige stressexperten", har en vision: att sprida kunskap om hur vi kan fungera på topp utan att bränna ut oss. Att skapa mer flow och mindre stress. Det går att kombinera hög produktivitet och välmående. Neuroledarskap och Mental Ergonomi ger kunskap och åtgärder. Verksamheten drivs inom Rindö Re AB.