Mapei inviger nytt kurs- och utbildningscenter i Sagstua, Norge

Mapei inviger nytt kurs- och utbildningscenter i Sagstua, Norge

Mapei öppnar nu sitt nya kurs- och upplärningscenter i Sagstua, Norge. Den 900 m2 stora byggnaden kommer att kunna ta emot kunder och samarbetspartners från hela Norden och Baltikum. Genomgående har Mapeis produkter använts till att bygga kundcentret.

– Vi lägger stor vikt vid kurser och utbildning av kunder, samarbetspartners och anställda och vi har önskat oss ett kurs- och utbildningscenter i många år. Därför är det med stolthet vi nu kan välkomna till ett helt nytt center, säger VD Trond Hagerud, Mapei AS. – Det sätter själva kronan på verket vid vår fabriksanläggning i Sagstua. Här producerar, forskar, administrerar och utbildar vi vårt område.

Den nya byggnaden har kostat 30 miljoner NOK och det har genomgående använts Mapei produkter. Det inkluderar fasadsystem, utvändig målning, tillsatsmedel för betong, golvavjämning, lim och fog till plattor och nyutvecklade golvbeläggningar. Allt uppfyller rådande miljökrav.

– Kurs- och upplärningscentret blir ett utställningsfönster i sig själv. Vi er speciellt stolta över att kunna visa hur fantastiskt materialet betong är och vi har använt oss av rena betongväggar med olika strukturer.

Byggnaden ligger vackert placerad i naturen medans den invändigt är präglad av ljus och luftiga ytor. De första utbildningarna är under planläggning och vi är mycket glada att kunna bjuda in våra kunder, partners och anställda till kurser och utbildningar i det nya centret här i Odalen, säger Hagerud.