Kom på AW-teater med Petra Brylander! Första gästen är programledaren, producenten och komikern Susanna Dzamic.

AW-TEATER!

Hemliga gäster, quiz, underhållning och musik på teaterns innergård!

Nu öppnar vi teatern för AW på vår Innergård!

Hela hösten presenterar vi programpunkter en gång i veckan, ibland två. Hemliga gäster, quiz, underhållning och musik. Teaterchef Petra Brylander bjuder in gäster för djupdykning i deras värv och såklart samtal om teater och livet. Vid pianot har vi jazzpianisten och kompositören Christopher Dominique!

Teatercaféet presenterar en AW-meny med gott att dricka och något litet att äta till. En fördrink innan föreställning eller helt enkelt en uppladdning inför vardagskvällen? Publiken sitter vid höga bord och tar med sig mat och dryck från Teatercaféet in till evenemanget. Vi inleder kl 16:30 och umgås i ca en timme. Det är fri entré och ingen föranmälan. Bara kom, precis som du är!

TORSDAG 3 OKTOBER
Första gästen ut den 3 oktober är Susanna Dzamic – programledare, producent och komiker. Med över 25 års erfarenhet inom radioproduktion och innehållsskapande har Susanna Dzamic en bred karriär som sträcker sig från programledare och manusförfattare till producent. Hon har varit en återkommande röst i Sveriges Radio, i både Fredag i P1 och Karlavagnen. Hon driver även sitt eget produktionsbolag. Senaste året har Susanna börjat med standup och medverkade med sin nya humorföreställning Hej men nej på Lund Comedy Festival och nu kommer hon till Malmö Stadsteaters AW för att diskutera teater med Petra Brylander.

TORSDAG 17 OKTOBER
Petras gäst den 17 oktober är Valle Westesson. Valle Westesson säger att han är allt och inget på samma gång. Hotelldirektör och skrotsamlare. Manusförfattare, programledare och hundklappare. Pappa och papp-slöjdare, samt vandringsman utan kängor. Hobbyproffs och heltids-mellan-jobb. En gång skrev han en diktbok med en kompis och han har minst tusen saker som han älskar, samt ryggskott som han inte älskar. Han älskar att resa men ogillar uttrycket ”att det är en resa”. Egentligen vill han helst ta det lugnt, men det är så mycket han måste beta av innan han dör.

AW-TEATERN pågår hela hösten från 3 oktober – 12 december 2024.
Programpunkterna presenteras allteftersom. Följande datum gäller:
3, 9, 17, 24 oktober
6, 13, 14, 20, 28 november