Nu kan du hyra Hjärnkontoret hos Lundbergs

Nu kan du hyra Hjärnkontoret hos Lundbergs

Digitalisering och globalisering har förändrat sättet vi arbetar på. Arbetsmiljön är viktig för vår hälsa, prestation och för vårt välmående. Därför måste arbetsplatsen utvecklas och anpassas efter de behov vi har idag. Lundbergs har, tillsammans med neurodesignföretaget Grey Matters, skapat Hjärnkontoret – en modell för att ge hjärnan de bästa prestationsförutsättningarna och för att främja hälsa och välmående.

- Våra hyresgäster blir allt mer medvetna om arbetsplatsens betydelse för prestation och välmående. I vår strävan att vara förstahandsvalet för de som vill ha sitt kontor i hållbara stadsmiljöer är Hjärnkontoret en viktig pusselbit, säger Johan Sandborgh, utvecklingsansvarig för kontor, Fastighets AB L E Lundberg.

Grey Matters kombinerar medicinsk forskning med inredning, arkitektur och design. Lundbergs gör tillsammans med Grey Matters en helhjärtad satsning på utveckling av kontorslokaler och erbjuder detta unika neurodesignkoncept som tar ett holistiskt grepp kring vårt sätt att arbeta.

- Man kan fråga sig varför det skapas arbetsmiljöer som försämrar prestation och bidrar till ohälsa, säger Katarina Gospic, hjärnforskare och en av grundarna till Grey Matters.

- Många arbetsgivare har gjort förändringar utan att tänka igenom vilka arbetsuppgifter som de anställda utför. Färre kvadratmeter ger lägre hyra, men vänd på kalkylen och tänk på att du kan tjäna pengar på en bra arbetsplats där människor trivs och mår bra, säger Isabelle Sjövall, neurodesigner och grundare av Grey Matters.

Stockholm den 3 april 2017

Fastighets AB L E Lundberg

Eventuella frågor besvaras av:

Johan Sandborgh, Utvecklingsansvarig för kontor, Fastighets AB L E Lundberg, 0709 - 21 66 06

Katarina Gospic och Isabelle Sjövall nås i detta ärende via

Roger Ekström, Chef Kommunikation och Hållbarhet, Fastighets AB L E Lundberg, 0709 -21 65 06

Fastighets AB L E Lundberg grundades 1944 och har utvecklats till en av Sveriges största privata fastighetsägare. I bolaget arbetar drygt 150 medarbetare som ger cirka 1 500 kommersiella kunder möjlighet att utvecklas hos oss, och som gör sitt yttersta för att erbjuda fler än 10 000 bostadshyresgäster en trygg och trivsam bostad. Fastighetsbeståndet har till stor del byggts i egen regi och utgörs av bostäder samt lokaler för kontor och handel.

Fastighets AB L E Lundberg är ett helägt dotterbolag till det börsnoterade

L E Lundbergföretagen AB.