The Shortwave Set (UK)

16 mars Malmö – Pink Flag @ KB 17 mars Göteborg – Slippery People @ Pustervik 18 mars Oslo – Blå 20 mars Stockholm – Debaser 22 mars Helsingfors – Kuudes Linja 24 mars Umeå – Umeå Open Någon beskrev brittiska trion The Shortwave Sets musik som kollagepop och det är en träffande beskrivning. Trion, med bas i sydöstra London, ser musikhistorien som sin egen leksakslåda som de rotar igenom och tumlar omkring i, innan de dyker upp igen med några beståndsdelar och åldriga instrument som manipuleras digitalt och skapar musik för 2000-talet. En ukulele hamnar sida vid sida med en laptop, en begagnad omnichord möter en akustisk gitarr och improviserade slagverk och det är ibland svårt att höra vad bandet spelar själva och vad de har samplat från arkiven. Om nån skulle tvinga oss att jämföra med andra band skulle vi säga Beta Band, Avalanches, eller St Etienne. Men The Shortwave Sets musik är brokig, drömsk och uppfriskande. Spretig och insmickrande. ”Alltså, allvarligt talat, hur fint kan det bli?” (SvD) För mer info, pressbilder etc se: www.luger.se BILJETTINFORMATION Malmö – biljetterna kostar 80 sek + service och säljs via Ticnet 077-1707070 www.ticnet.se (Ticnet säljs via alla Ticnet och ATG-ombud i hela landet) samt sedvanliga lokala förköpsställen För mer info se: www.kulturbolaget.se Göteborg – 100 sek + service kostar biljetterna som säljs via Pustervik: 031-13 06 80, www.pusterviksbiljetter.com, Ticnet 077-1707070 www.ticnet.se (Ticnet säljs via alla Ticnet och ATG-ombud i hela landet) samt Bengans 031-24 24 00. Oslo – biljetterna kostar 130 Nok + service och säljs via Billetservice www.ticketmaster.no Posten 815 33 133. För mer info se: www.blx.no Stockholm – Biljetterna kostar 125 Sek + service och säljs via Ticnet 077-1707070 www.ticnet.se (Ticnet säljs via alla Ticnet och ATG-ombud i hela landet) I Stockholm säljs även biljetter på Pet Sounds, Sound Pollution och Record Hunter. 18 år (20 år efter konserten) Se www.debaser.nu för mer info. Helsingfors – biljetterna kostar 12 Euros + service och säljs via Tiketti Agency Helsinki 0600 1 1616 www.tiketti.fi KONTAKT Konsertinformation: Åsa Larsson, Luger 08-578 679 01, asa@luger.se