The Essex Green på turné!

6.10 København - Stengade 30 7.10 Malmö - KB 8.10 Stockholm - Debaser 9.10 Helsingfors - Kuudeslinja 11.10 Göteborg - Woody West/Pusterviksbaren 12.10 Oslo - Garage 13.10 Bergen - Hulen 14.10 Trondheim - Samfundet Som tur var behövde vi inte vänta så länge. Sommarens underbara konserter på Accelerator the Big One, och tredje skivan ”Cannibal Sea” (Track & Field/Border) gav minst sagt mersmak på Brooklyn-bandet och nu kommer de tillbaka och gör spelningar över hela Norden. De har år efter år besökt oss i olika konstellationer - Ladybug Transistor, Finishing School osv, men de är alltid lika välkomna tillbaka. ”Cannibal Sea”, är en angelägen popskiva, fylld med den folkpop som trion gör allra bäst - musik att bli förälskad i, som gör att det känns lättare att mörket så sakta sänker sig över landet och hösten obönhörligt närmar sig. Spelningen i Malmö är tillsammans med Camera Obscura. ”en högst älskvärd skiva som gör tillvaron både ljusare och lite varmare.” (SvD) BILJETTINFORMATION København - se www.stengade30.dk för mer info Malmö: se www.kulturbolaget.se för mer info Stockholm: Biljetterna kostar 135:- + avgift. Finns fr.o.m. 22.8 tillgängliga via Ticnet (077-1707070), Record Hunter och Pet Sounds. 18-års åldersgräns. www.debaser.nu Helsingfors: se www.kuudeslinja.com för mer info Göteborg: se www.woodywest.com för mer info Oslo: se www.garageoslo.no för mer info Bergen: se www.hulen.no för mer info Trondheim: se www.samfundet.no för mer info PRESSKONTAKT Border, Elin Hedman - elin@border.se