Jenny Wilson på vårturné

16 mars Göteborg - Storan 17 mars Malmö - KB 24 mars Uppsala - Katalin 25 mars Umeå - Umeå Open 28 mars Stockholm - Nalen Förra våren släppte Jenny Wilson solodebuten, ”Love and Youth” och hyllningarna verkar aldrig ta slut. Och det med all rätt, för det är en platta full av känslostark popmusik som hon har skrivit, spelat in och producerat helt på egen hand, vilket har resulterat i en rad nomineringar såsom bästa ”Pop/Rock” och ”Bästa live-akt” till årets Manifestgala, Grammis kategori ”Årets pop/kvinnlig” och P3 Gulds kategorier ”Årets Kvinnliga Artist”, ”Årets Nykomling” och ”Årets Pop” där hon i helgen kammade hem priset för årets popartist. Att succén fortsätter är ett faktum. I mitten av mars fortsätter hon sitt turnerande med en fem spelningar lång turné runtom i landet. Med på scen har Jenny som vanligt med sig systern Sara Wilson på gitarr. Keyboards, lite rytmer och ljud på band står Lina Selleby för som numera är tillbaka i bandet. Dessutom har sättningen utökats med Andreas Söderström på bas. Dessa konserter blir de enda i Sverige i vår. För mer info, pressbilder etc. se: www.luger.se/_bokaband_visa.asp?PK_Id=368 www.jennywilson.net BILJETTINFORMATION Biljetter till Stockholmskonserten kostar 170 sek + service och säljs from 24/1 via Ticnet 077-1707070 www.ticnet.se (Ticnet säljs via alla Ticnet och ATG-ombud i hela landet) 18 - årsgräns. Övriga städer: se respektive spelställe samt lokalpress. KONTAKT Konsertinformation: Åsa Larsson, Luger 08-578 679 01, asa@luger.se Skivbolag/presskontakt: Anna Rosdahl, Rabid Records, anna@rabidrecords.com