Handsomeboy Technique (JAP)

22.3 Malmö - KB 23.3 Göteborg - Nefertiti 24.3 Umeå - Umeå Open 25.3 Stockholm - Street (m. The Pipettes, Halfby & Kissing Mirrors) "Det finns inga mirakel" sjöng en gång Peter LeMarc men för de som hört fullängsdebuten "Adelie Land" med Handsomeboy Technique finns det anledning att omvärdera det påståendet. Och nu kommer Okayama-sonen Yoshitaka Morino, som är mannen bakom Handsomeboy Technique, till Sverige för fyra som vi förväntar oss makalösa spelningar och i turnébagaget tar han med sig DJ-kompisen Halfby för att ytterligare spetsa vad som kan komma att bli nästa års givna snackis bland indie- och klubbkids. För sprudlande låtar som "Interstellar Discodrive" och den Avalanches-doftande "Your Blessings" (där Yoshitaka samplar från Jackie DeShannons "When You Walk in the Room") har eggat upp dansgolven runtom i landet och just "Your Blessings" har toppat mångas listor över årets allra bästa låtar. Det finns de som sagt att det är det finaste som hörts i klippa-och-klistra-popen sedan Avalanches klassiska singel "Since I Left You". Den som missar Handsomeboy Technique har ett pophjärta av cement, det kommer bli en happening utan dess like. BILJETTINFORMATION Malmö: se www.kulturbolaget.se för mer information. Göteborg: se www.pkmusik.se för mer information. Umeå: se www.umeaopen.nu för mer information. Stockholm: Spelningen är tillsammans med The Pipettes (uk), Kissing Mirrors och Halfby (JPN) och presenteras av Luger i samarbete Indierave. Biljettpris 140:- + service och säljs via Ticnet 077-170 70 70, Pet Sounds, Sound Pollution och Record Hunter. Biljetterna släpps måndag 20/2. 18 år, 21-03.