Petit Hotel, små hotell som satsar stort på kaffe

– Precis som vi, står Löfbergs Lila för kvalitet och småskalighet. Det är ett familjeföretag med kunniga medarbetare, som finns i hela landet och som därför kan serva alla våra hotell med det vi behöver för att kunna servera kaffen som håller samma höjd på smak och kvalitet som våra menyer och måltider i övrigt, säger Leena Bergérus Höbiger, som är vd för Petit Hotel AB. Petit Hotel är en charmig liten hotellkedja som har starkt fokus på mat och dryck. Hotellen har aktiva och självbestämmande ägare och har ofta en starkt lokal förankring som innebär att man samarbetar med lokala leverantörer. – Petit Hotel är en kund som har höga krav – det uppskattar vi! Vi kommer att hjälpa varje enskilt hotell med deras kaffe, allt från val av kaffesorter som passar till den lokala vattenkvaliteten, till maskiner och hela kaffemenyer. Med vår specialkunskap om kaffe kan vi hjälpa till att kombinera olika kaffesorter med avecer och choklader, som ofta kommer från små lokala leverantörer, säger Pär Marcus, Key Account Manager för restaurang och storhushålls-kunder på Löfbergs Lila. För mer information kontakta: Pär Marcus, på Löfbergs Lila, tel 054 - 14 01 02 Löfbergs Lilas på restaurang- och storhushållsmarknaden Löfbergs Lila är idag ledande på restaurang- och storhushållsmarknaden och har det bredaste sortimentet för certifierade produkter, både KRAV- och Rättvisemärkta. Företaget har ett brett specialkaffesortiment som utvecklas och växer hela tiden. Löfbergs Lila sponsrar Beige-projektet, utbildar Sveriges Baristor och är utbildningspartner till Restaurangakademin och sommelierutbildningen. Löfbergs Lila AB ingår i familjeföretaget AB Anders Löfbergs kaffegrupp. Där ingår också produktionsbolaget Kaffehuset i Karlstad AB samt försäljningsbolagen Löfbergs Lila AS, Löfbergs Lila International AB och Peter Larsens Kaffe AS. Verksamheten grundades 1906 och är idag ett av de större rosterierna i Norden. Bolaget ägs fortfarande av familjen Löfberg, nu i tredje och fjärde generationen. De senaste åren har företagets position stärkts genom ett starkt engagemang för kvalitet, socialt ansvar och ett aktivt arbete för miljö och en hållbar utveckling. Företaget är en av Europas största importörer av ekologiskt och Rättvisemärkt råkaffe. Kaffegruppen omsätter cirka 1 miljard och har 200 anställda. www.lofbergslila.se

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi drygt 300 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi producerar ca 12 miljoner koppar kaffe om dagen, och är en av världens största inköpare och rostare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även varumärkena Peter Larsen Kaffe och Kobbs.