Ny marknadschef på Löfbergs Lila

Ny marknadschef på Löfbergs Lila

Leif Sjöblom, så heter familjeföretaget Löfbergs Lilas nya marknadschef. Leif kommer närmast från Fazer Restaurants där han arbetat som Country Manager och marknadschef. Kathrine Löfberg, som tidigare var marknadschef på Löfbergs Lila, blir samtidigt koncernens nya kommunikationsdirektör.

- Löfbergs Lila är ett av de mest kända varumärkena i Sverige. Det skall bli oerhört spännande att få vara med och utveckla ett varumärke som så många runt om i landet har en relation till. Samtidigt tilltalas jag av att få arbeta i ett familjeföretag med långa traditioner och där ägarna arbetar i verksamheten, säger Leif Sjöblom.

Leif är 45 år och bor med sin familj utanför Stockholm. Han har ett stort intresse för när, var och hur vi konsumerar mat och dryck och hur detta utvecklas över tid. Intresset för mat och dryck är stort även privat. Många middagar avslutas med favoritkaffet Löfbergs Crescendo.

Kathrine Löfberg ny kommunikationsdirektör
Kathrine Löfberg, fjärde generationen Löfbergare, går nu vidare i en ny roll som kommunikationsdirektör för hela koncernen.

- I och med vår internationalisering i koncernen stärker vi nu vårt övergripande kommunikationsarbete, inklusive varumärkesfrågorna på våra olika marknader. I min nya roll kommer jag även att lägga mer tid på värdegrundsarbete och CSR-frågor som är centrala delar av hela vår verksamhet, säger Kathrine Löfberg.

För mer information vänligen kontakta:
Leif Sjöblom, marknadschef, Löfbergs Lila, tel. 054-14 01 42
Kathrine Löfberg, kommunikationsdirektör, Löfbergs Lila, tel. 054-14 01 20

Löfbergs Lila grundades 1906 och är idag ett av Nordens största kafferosterier. Företag är familjeägt, nu i tredje och fjärde generationen. Huvudkontoret och ett av rosterierna ligger i Karlstad. Fler rosterier och varumärken inom koncernen är Peter Larsen Kaffe i Danmark, Crema Kaffebrenneri i Norge,  Melna Kafija i Lettland samt Red Cup i England. Löfbergs Lila äger också te-varumärket Kobbs. Företaget har 250 anställda och omsätter cirka en miljard. De senaste åren har Löfbergs Lila stärkt sin position på den svenska marknaden, bland annat genom sitt engagemang för socialt ansvar och sina insatser för en bättre miljö. Löfbergs Lila är idag en av Europas största importörer av ekologiskt och Fairtrade-kaffe och landets ledande leverantör till restauranger, kaféer och företag. Löfbergs Lilas export ökar kontinuerligt.

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi drygt 300 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi producerar ca 12 miljoner koppar kaffe om dagen, och är en av världens största inköpare och rostare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även varumärkena Peter Larsen Kaffe och Kobbs.