Löfbergs Lilas kapslar på ICA

Löfbergs Lilas kapslar på ICA

Nu är det klart att Löfbergs Lilas kapslar kommer in brett i dagligvaruhandeln. ICA, City Gross (Bergendahls) och Konsum Värmland börjar sälja Löfbergs Lilas kapslar. Från och med vecka 6 finns espresso-, bryggkaffe- och chokladkapslar från Löfbergs Lila och Cloetta på hyllorna.

Löfbergs Lila är först ut att lansera två Fairtrade-märkta kaffekapslar i Sverige samt chokladkapslar i form av Plopp, Center och Cloetta original. Lanseringarna av drickchokladen bygger på ett unikt samarbete mellan två starka svenska varumärken.

Kapselmarknaden växer kraftigt i Sverige och nästa år räknar Löfbergs Lila med att tredubbla sin försäljning. Löfbergs Lilas kapslar används i kapselbryggaren C3 från italienska Caffitaly.

För mer information, kontakta:
Björn Norén, försäljningsansvarig för kaffekapslar, Löfbergs Lila, tfn 070-248 84 67

Löfbergs Lila är ett av Nordens största familjeägda kafferosteri. Företaget har 250 anställda och omsätter drygt en miljard kronor. Huvudkontoret ligger i Karlstad och företaget har egna rosterier i Sverige, Norge, Danmark och Lettland. Löfbergs Lila grundades 1906 och är idag en av Europas största importörer av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs Lila äger även te-märket Kobbs. www.lofbergslila.se

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi drygt 300 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi producerar ca 12 miljoner koppar kaffe om dagen, och är en av världens största inköpare och rostare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även varumärkena Peter Larsen Kaffe och Kobbs.