Löfbergs Lila, 100 år på nacken och Prestberg, 100 på ryggen.

Löfbergs Lila fyller 100 år nästa år – men tjuvstartar jubileet redan nu tillsammans med Färjestads A-lag. Alla Färjestadsspelarna kommer ha Löfbergs Lilas 100-årslogotype på matchdräkterna och värmlandssonen Pelle Prestberg får nummer 100 på ryggen. Löfbergs Lila och Färjestad har samarbetat under många år. Löfbergs Lila är djupt rotat i Värmland med familjeföretagets produktion, hjärta och själ i Karlstad. – Vårt jubileum är egentligen först nästa år men vi tjuvstartar firandet redan nu i och med att elitserien drar igång! Färjestad är en samarbetspartner som ligger oss varmt om hjärtat och Pelle Prestberg är en stor lokal profil som är starkt förknippad med Värmland, därför känns det riktigt att Pelle bär vår speciella jubileumströja med 100 på ryggen, säger Kathrine Löfberg, marknadschef, Löfbergs Lila. – Löfbergs Lila är en stark samarbetspartner som stöttat oss under många år. Det känns därför extra roligt att på det här lite annorlunda sättet ta samarbetet till nya nivåer. Att Löfbergs Lila har en egen 100-spelare i laget är en kreativ och kul idé som vi är stolta över att vi har fått till stånd, säger Thomas Rundqvist, marknadschef, Färjestads BK. Redan under träningsmatcherna i upptakten inför elitseriepremiären har laget spelat i jubileumströjorna. Elitserien drar igång den 26 september med premiärmatch mot Mora i Mora och första hemmamatchen med jubileumströjorna blir den 3 oktober mot Luleå i Löfbergs Lila Arena. Pelle Prestberg Pelle Prestberg började i Färjestads BK 97/98, gjorde sedan en sejour i Västra Frölunda Hockeyklubb mellan 00-02 och återvände till sitt hemvists Värmland för Färjestads BK säsongen 02/03. Född: den 5 februari 1975 Födelseort: Karlstad Längd: 178 cm Vikt: 77 kg Moderklubb: IFK Munkfors Säsonger i FBK: 6 Tidigare klubbar: Sunne IK, Västra Frölunda 100-års jubileum Löfbergs Lilas 100-årsjubileum kommer uppmärksammas under hela 2006 med kampanjer, överraskningar, produktlanseringar och sponsringsinsatser. Bifogat finns bild på Pelle Prestberg i jubileumströjan. För mer information, kontakta: Kathrine Löfberg, marknadschef, Löfbergs Lila, tel 0706-65 97 39 Thomas Rundqvist, marknadschef Färjestad BK, tel 054-22 33 07 Löfbergs Lila AB ingår i familjeföretaget AB Anders Löfbergs kaffegrupp. Där ingår också produktionsbolaget Kaffehuset i Karlstad AB samt försäljningsbolagen Löfbergs Lila AS, Löfbergs Lila International AB och Peter Larsens Kaffe AS. Verksamheten grundades 1906 och är idag ett av de större rosterierna i Norden. Bolaget ägs fortfarande av familjen Löfberg, nu i tredje och fjärde generationen. De senaste åren har företagets position stärkts genom ett starkt engagemang för kvalitet, socialt ansvar och ett aktivt arbete för miljö och en hållbar utveckling. Företaget är en av Europas största importörer av ekologiskt och rättvisemärkt råkaffe. Kaffegruppen omsätter cirka 1 miljard och har 200 anställda. www.lofbergslila.se

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi drygt 300 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi producerar ca 12 miljoner koppar kaffe om dagen, och är en av världens största inköpare och rostare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även varumärkena Peter Larsen Kaffe och Kobbs.