Kent Pettersson ny försäljningsdirektör på Löfbergs Lila

Den första september börjar Kent Pettersson sin nya tjänst som försäljningsdirektör på familjeföretaget Löfbergs Lila. Han kommer senast från motsvarande position inom Semper och har en lång och gedigen bakgrund inom Retail.

- Löfbergs Lila är ett intressant företag! Som familjeföretag har det ett långsiktigt perspektiv på sin verksamhet, som tilltalar mig. Handeln står idag inför stora förändringar och min ambition är att jag ska kunna bidra med affärskompetens och kunskaper inom konsumentbeteende för att ytterligare öka marknadsorienteringen. Mitt mål är att medverka till ökad lönsamhet och att vi ska fortsätta växa på de nordiska marknaderna, säger Kent Pettersson.

Kent är 47 år och bor med sin familj i Västerås. Han har på kort tid lärt sig mycket om kaffe. Favoritkaffet just nu är Löfbergs Lilas mellanmörk brygg.

För mer information kontakta:

Lars Appelqvist, tel 0765 - 34 01 39, lars.appelqvist@lofbergslila.se

Löfbergs Lila grundades 1906 och är idag ett av Nordens största kafferosterier. Företag är fortfarande familjeägt, nu i tredje och fjärde generationen. Huvudkontoret och ett av rosterierna ligger i Karlstad. Ytterligare ett rosteri finns i Viborg i Danmark. Löfbergs Lila äger också Kobbs te. Företaget har 200 anställda och omsätter cirka en miljard.

De senaste åren har Löfbergs Lila stärkt sin position på marknaden, bland annat genom sitt engagemang för socialt ansvar och sina insatser för en bättre miljö. Löfbergs Lila är idag en av Europas största importörer av ekologiskt och rättvisemärkt kaffe och landets ledande leverantör till restauranger, kaféer och företag. Löfbergs Lilas export ökar kontinuerligt.

www.lofbergslila.se

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi drygt 300 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi producerar ca 12 miljoner koppar kaffe om dagen, och är en av världens största inköpare och rostare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även varumärkena Peter Larsen Kaffe och Kobbs.