Hotel Skeppsholmen lyfter det svenska till nya höjder

Design, arkitektur, mat, mode, dofter - och kaffe. Bara det yppersta Sverige har att bjuda har kommit över tröskeln till det nya livsstilshotellet Hotel Skeppsholmen i Stockholm som öppnar den 26 oktober. Hotellet är det senaste tillskottet i Svanenmärkta Nobiskoncernen och något utöver det vanliga. Varje detalj är vald med största omsorg utifrån estetik, etik smak och miljö.

Restaurangen kommer att utgå från det traditionella svenska köket men få en modern, fräsch touch. Självklart är även kaffet som serveras utvalt, utsökt och svenskt. Kaffet kommer att få en framträdande plats och kaffemenyer kommer att komponeras med olika specialsorter. Alla certifierade med KRAV, Fairtrade eller i de flesta fall båda, i linje med koncernens övergripande miljöpolicy. Kaffepartner är Löfbergs Lila.

- Eftersom vi är ett svenskt livsstilshotell är utgångspunkten vår klassiska svenska fika. Vi har ansträngt oss för att bara erbjuda det absolut bästa kaffet. Vi gillar Löfbergs Lila väldigt mycket. De har ambitioner och brinner för kaffe och har förstått utmaningen att jobba med ekologiskt kaffe och med socialt ansvar. De erbjuder något extra och kan samtidigt garantera en hög och jämn kvalitet. Jag tycker att de är hästlängder före de andra kaffeleverantörerna.

Det säger Hotel Skeppsholmens restaurangchef John Hällsson.

Hotel Skeppsholmen satsar också seriöst på eftermiddagsfika med olika kaffesorter, smörgåsar, kaffebröd och smårätter. En oas mitt i storstan och en viloplats för alla som besöker Skeppsholmen. Även take away-fika att njuta i gröngräset kommer att finnas. Till kvällen kommer kaffemenyer med tillbehör och utvalda avecer att erbjudas.

- Vi har världens största punschsortiment och det absolut bästa kaffet. En klassisk kombination. Så rätt och så helsvenskt, säger John Hällsson.

Löfbergs Lila har samarbetat med Nobis under en rad år och har försett samtliga koncernens restauranger med kaffe.

- Det är klart att vi är stolta över att ett sådant spektakulärt ställe som Hotel Skeppsholmen, med sina hårda kvalitetskrav, väljer oss. Det är en bekräftelse på att vårt engagemang och våra ambitioner med kaffet har betydelse, att kvalitet lönar sig, säger Per Starck, försäljningschef Out of Home på Löfbergs Lila.

För mer information kontakta:

Per Starck, försäljningschef Out of Home Löfbergs Lila, tel. 054-14 01 00, 0705-17 59 60, per.starck@lofbergslila.se

John Hällsson, restaurangchef Hotel Skeppsholmen tel. 08-440 52 41,0704-22 34 47 john@hotelskeppsholmen.se

Löfbergs Lila grundades 1906 och är idag ett av Nordens största kafferosterier. Företag är fortfarande familjeägt, nu i tredje och fjärde generationen. Huvudkontoret och ett av rosterierna ligger i Karlstad. Ytterligare ett rosteri finns i Viborg i Danmark. Löfbergs Lila äger också Kobbs te. Företaget har 200 anställda och omsätter cirka en miljard.
De senaste åren har Löfbergs Lila stärkt sin position på marknaden, bland annat genom sitt engagemang för socialt ansvar och sina insatser för en bättre miljö. Löfbergs Lila är idag en av Europas största importörer av ekologiskt och rättvisemärkt kaffe och landets ledande leverantör till restauranger, kaféer och företag. Löfbergs Lilas export ökar kontinuerligt.
www.lofbergslila.se

Kafferosteriet Löfbergs är ett familjeföretag grundat 1906. Idag är vi drygt 300 kaffeälskare som är verksamma i norra Europa, och som delar passionen för smak, trender och hållbarhet. Vi producerar ca 12 miljoner koppar kaffe om dagen, och är en av världens största inköpare och rostare av ekologiskt och Fairtrade-märkt kaffe. Löfbergs äger även varumärkena Peter Larsen Kaffe och Kobbs.