Kerstin Brunnberg tar över ordförandeklubban för Kulturhuset Stadsteatern efter Madeleine Sjöstedt

Vid en presskonferens igår meddelade regeringen att tidigare kulturborgarrådet Madeleine Sjöstedt blir ny generaldirektör på Svenska institutet. Madeleine Sjöstedt lämnar därmed sitt ordförandeskap för Kulturhuset Stadsteatern. Ny ordförande blir Kerstin Brunnberg.

Kerstin Brunnberg tar över ordförandeskapet för Kulturhuset Stadsteatern efter Madeleine Sjöstedt som blir ny generaldirektör för Svenska institutet. Kerstin Brunnberg är mycket meriterad och har lång erfarenhet inom kulturbranschen som journalist, tidigare vd på Sveriges Radio, styrelseordförande i Statens Kulturråd år 2009–2014 samt tf överintendent på ArkDes 2014–2016.

- Kerstin Brunnberg, med sina mångåriga erfarenheter som ledare inom kulturvärlden, är en topprekrytering. Det är glädjande att Kerstin har tagit på dig denna viktiga roll. Jag är också väldigt glad att Madeleine Sjöstedt fått ett så spännande uppdrag för Svenska institutet, säger Lotta Edholm (L), gruppledare för Liberalerna i Stockholms stad.

- Kerstin Brunnberg kommer med sin erfarenhet från kulturvärlden att ge ett stort mervärde som ny ordförande för Kulturhuset Stadsteatern, som är en av stadens populäraste kulturinstitutioner, säger Anna König Jerlmyr (M), finansborgarråd och ordförande i Stockholms stadshus AB.