Peugeot inviger en Blue Box i Borås!

Den 22 mars är det stor galapremiär i Borås, när Wallesch Bil flyttar ihop med Auto 7H AB i nybyggda lokaler i Viared. Anläggningen är byggd enligt Peugeots Blue Box-koncept, en kvalitetsmärkning som ger ett enhetligt och elegant intryck och som bidrar till att kunden får ett varmt mottagande och bästa service. Den nya anläggningen blir en fullserviceanläggning med 20 anställda som arbetar med försäljning, service och på plåtverkstaden. Med en fördubblad yta kan man nu exponera 15 till 20 nya bilar samt utöka ytan för begagnade bilar. Utöver detta har Peugeot prioriterat att exponera märkets breda transportbilsprogram för företagskunder och kapaciteten på verkstadssidan har utökats för att kunna ge snabb och högkvalitativ service till den växande kundkretsen. Genom att gå samman med Auto 7H AB når man ut till fler kunder tror Ola Sandblom, ansvarig för försäljningen av Peugeot på den nya anläggningen: - Tack vare att vi har BMW vägg i vägg kommer fler att hitta till oss. BMW-kunderna kanske söker en andrabil till hushållet och företagskunder får ett större urval av modeller att välja mellan. Av Peugeots 72 försäljningsställen i Sverige är cirka 25 färdiga Blue Box-anläggningar. Ett tiotal ny- och ombyggnadsprojekt genomfördes under 2006 och ungefär lika många kommer att genomföras under 2007. Blue Box är ett internationellt koncept som blivit en succé med 1 500 anläggningar runt om i världen. PR / Information Mars 2007