Publik och kritikersuccén är tillbaka, FRÖKEN JULIE med ANNA PETTERSSON

Strindbergsåret är slut men livet går vidare på Strindbergs egen Intima teater. En av de absolutstörsta upplevelserna under 2012 var ANNA PETTERSSONS enastående uppsättning och tolkning av August Strindbergs största mästerverk ”FRÖKEN JULIE”. Kritikerna talade om ”epokgörande” , ”genial” och ”nyskapande”. Uppsättningen är Strindbergsteaterns mest framgångsrika sedan starten 1907 och publiken har bönat och bett att vi ska ta upp den igen.

Nu är det dags!

ANNA PETTERSSON är tillbaka på Strindbergs Intima teater med sin egensinniga ”FRÖKEN JULIE” på Strindbergs födelsedag den 22 januari 2013.Vägen tillbaka har gått via en lysande världsturné i fyra världsdelar och här hemma väntar priser och nomineringar för bästa förställning och skådespelarinsats. Redan vid nypremiären den 22/1 får hon ta emot TCO-priset. Anna är också NOMINERAD till Svenska Teaterkritikers förenings TEATERPRIS för 2012, och guldregnet fortsätter!

Regi och samtliga roller: Anna Pettersson. Kameraman: Max Marklund. Ljuddesign: Gustave Lund. Maskör: Janina Rolfart. Rekvisitör: Moa Nyman.

Pressansvarig är Katharina Lind. Telefon: 08- 545 110 43, Mobil: 0736-549815

Teaterchef är Ture Rangström som hälsar alla välkomna att dela en fantastisk upplevelse.

• fröken julie
  • kultur