Weeping Willows släpper nytt album och spelar i Malmö

Weeping Willows släpper nytt album och spelar i Malmö

Efter en fantastisk konsertsommar är det dags för Weeping Willows att släppa nytt album och fira det med tre höstkonserter och KB-besök den 6 oktober!

Historien om Weeping Willows började redan 1994 då bandet bildades. Den första officiella singeln med namnet ”Broken Promise Land”, gavs dock ut först sommaren 1997. Några månader senare släpptes debutalbumet med samma namn och numera är det en svensk popklassiker som har släppts i flera olika versioner och utgåvor. Idag är Weeping Willows ett av Sveriges mest rutinerade, etablerade och folkkära popband.

Den 23 september släpper de sitt nya album "The Dreams We Weave" – ett album med filmisk känsla och klassisk Weeping Willows-musik. Bandet har återigen samarbetat med producenten Barry Adamson.

- Vi tycker själva att vi har skrivit några av våra starkaste låtar någonsin. Alla våra ”patenterade” uttryck och stilar finns representerade på skivan, säger Magnus Carlson.

I början av oktober beger sig Weeping Willows ut på miniturné för att fira albumet – och självklart blir det stopp på KB!

- Eftersom den legendariska klubben KB i Malmö ska flytta ville vi göra en sista spelning där. Nu ska vi spela med en helt ny skiva som vi är väldigt stolta över – det blir känslosamt, tillägger Magnus.

Biljetter släpps på tisdag den 23 augusti klockan 10:00 via Kulturbolaget.se.