The Exploited till Göteborg och Malmö i höst

The Exploited till Göteborg och Malmö i höst

Det legendariska punkbandet The Exploited ger sig åter ut på vägarna och riktar blicken mot Sverige! Den 3 nov gör de nedslag på Pustervik, Göteborg, och dagen efter intar de KB i Malmö. Med sig har de svenska The Headlines och Existenz som support.

The Exploited är lätt ett av punkens mest ikoniska band med allsångsfavoriter som "Dead Cities", "Punk's Not Dead" och "F*ck the System". Bandet har hållit fanan högt sedan 1980 och konsekvent levererat sitt hårda sound gjutet i betongen från Edinburgh, Skottland. Under åren har musiken ändrat skepnad mot ett något mer metalbaserat uttryck, men alltid med fötterna djupt rotade i punkens attityd.

Med sig som support i båda städerna ser vi Malmöpunkarna The Headlines som är aktuella med nya plattan "Warpaint" producerad av Chips Kiesbye samt Existenz som bjuder på rå och skitig punkrock med rötter i 80-talet.

Biljetter till båda spelningarna finns ute till försäljning nu via Kulturbolaget.se.

3/11/2022 - Göteborg, Pustervik
4/11/2022 - Malmö, KB