Välkomna till en förhandstitt på boken om Äppelmarknaden

Äppelmarknaden fyller 25 år och därför har vi samlat minnen, bilder, anekdoter och mycket annat i en bok. Den släpps officiellt på Äppelmarknaden i Kivik nästa helg, men vi vill gärna ge er en förhandstitt och samtidigt berätta lite om boken och hur den blev till.

Vi samlas i Stinas Café på Kiviks Musteri kl 11.00 tisdagen den 25 september. Och naturligtvis bjuder vi på kaffe och äppelkaka.

Medverkar gör Rolf Sjölin, ordförande och Kristina Levinsson, marknadsansvarig, Ideella Föreningen Äppelmarknaden i Kivik. Kurt Knast och Kjell-Åke Edgarsson som varit med att starta Äppelmarknaden och Emma Karp Lundström och Maria Anderberg som skrivit boken.

Boken kommer att säljas på Äppelmarknaden, Turistbyrån i Simrishamn och i Äpplets Hus på Kiviks Musteri.

Fakta om boken
Titel: Här hyllas äpplet – i Kivik
Pris: 249 kr
Omfång: 140 sidor