Namntunga artister på Kiviks Musteris Sommarsöndagar

Kiviks Musteri arrangerar för tredje året i rad Sommarsöndagar med riktigt bra underhållning - alltifrån opera och operett till jazz, blues, allsång och poesi.

Nytt för i år är att underhållningen kommer att ske i amfiteatern bakom Stinas Café i en hänförande miljö med havet som scenografi. I skön seneftermiddagssol kan man njuta av en god bit mat och dryck, eller ta med sin egen picknickkorg.

Sommarsöndagarna tidigare år har varit välbesökta, och Kiviks Musteri väljer fortsätta öppna upp musteriet för musikarrangemang.
- Kultur har alltid varit viktigt för Kiviks Musteri. Vi har uppmuntrat och stöttat många kultur- och musikarrangemang i regionen genom åren och det kommer vi att fortsätta med. Samtidigt vill vi utveckla egna arrangemang där underhållningen och den vackra omgivningen här blir en helhetsupplevelse, säger Kristina Levinsson, fjärde generationens ägare.

Sommarsöndagarna erbjuder en hel del kända namn. Man kommer att få en unik möjlighet att lyssna på operasångaren Gert Henning Jensen som uppträtt på de största operascenerna i världen, bl.a på Metropolitan i New York. Författaren och ordkonstnären Björn Ranelid ger en ordföreställning som inte kommer att lämna någon oberörd. Och låtskrivaren och artisten Michael Saxell, känd bl.a för sina listettor på Spotify, kommer tillsammans med munspelaren Jalle Lorensson från Wilmer X, garanterat leverera en minnesvärd kväll.

Hela programmet med datum, tider och artistbeskrivningar för Sommarsöndagarna:

Monica Isell-Olsson
Kiviks Musteri AB
E-mail: monica.isell@kiviksmusteri.se

Kiviks Musteri förädlar frukt och bär. Vi vet hur man bäst bevarar den goda nyskördade smaken och värnar om allt som är bra i frukt och bär, om välbefinnande och en hållbar framtid – med fyra generationers samlade kunskap, hantverk och nyfikenhet.

I Kivik, där Österlen möter Hanöbuktens kritvita stränder, planterade Henric Åkesson 1888 de äppelträd som skulle bli Sveriges första yrkesmässiga fruktodling. Han lade samtidigt grunden till familjeföretaget Kiviks Musteri. Idag är platsen ett populärt besöksmål, med fler än 200.000 människor som varje år vill uppleva Musteributiken, Restaurang Kärnhuset, Äpplets Hus, Stinas Café, våra vackra trädgårdar och äppelodlingar. Kiviks Musteri driver också Solnäs Gård utanför Lund, en av Sveriges största fruktodlingar med gårdsbutik och café. Vi är idag Nordens ledande musteri med tillverkning i Kivik, Stenhamra och Kristvallabrunn.