Kiviks Musteri köper kontraktspackningsföretag

Kiviks Musteri förvärvar kontraktspackningsföretaget Facino i Nybro. Facino, som grundades 2007, har idag 5 anställda vid den moderna produktionsanläggningen i Nybro. Företaget har tre förpackningslinjer, en för Bag-in-Box, en för Tetra Prisma och en för Pouch förpackningar. Köpet är en så kallade inkråmsaffär, vilket innebär att Kiviks Musteri övertar byggnader och maskiner. Samtliga anställda i Nybro kommer att erbjudas fortsatt anställning.

-  Facino är idag helt inriktade på att förpacka vin. Det ger Åkesson Vin, som ingår i Kiviks Musteri, nya förpackningsalternativ, säger Thomas Jensen VD Kiviks Musteri.

Facino arbetar med legotappning åt importörer av vin till den nordiska marknaden – en verksamhet som kommer att få ytterligare ökat fokus efter förvärvet. Samtidigt finns outnyttjad kapacitet på Facino som nu kommer att kunna utnyttjas av Åkesson Vin och Kiviks Musteri.

Thomas Jensen
Kiviks Musteri AB