Love Act x Tove Styrke

Love Act x Tove Styrke

Love Act x Tove Styrke –BeautyAct gör en exklusiv statement look inspirerad av kärlek tillsammans med den svenska artisten.

BeautyAct by KICKS släpper idag kampanjen Love Act x Tove Styrke exklusivt framtagen i kärlekens tecken. För den som älskar rosa och röda nyanser skapar du enkelt en statement look med varumärkets senaste läppstift Full On Satin Lipstick i fokus. Inspireras av BeautyActs tolkning tillsammans med Tove Styrke och sätt färg på Alla Hjärtans dag med en mjuk romantisk eller skarp flirtig makeup för likväl zoom- daten som för en kväll hemma i soffan.

Den internationellt hyllade svenska artisten Tove Styrke firar tillsammans med BeautyAct in Alla Hjärtans Dag på KICKS. I exklusivt framtaget material inspirerar hon till att skapa en lekfull och starkt färgglad makeup-look.

Alla Hjärtans Dag är en dag som länge har förknippats med att visa kärlek – det kan vara till en partner, en vän eller en medmänniska. Med Love Act x Tove Styrke vill jag också inspirera till att visa kärlek till sig själv, något som är extra viktigt i dessa tider för att pigga upp vardagen lite extra. Det finns något magiskt som händer när man tar på sig den perfekta nyansen läppstift – man känner sig stark, peppad – och det är vi värda just nu.” – Tove Styrke.

Tove Styrke är en person som alltid utstrålar energi, kreativitet och lekfullhet både på och utanför scenen. Hon är experimentell, nyfiken och hennes röst och texter är känslomässiga och sårbara. Hennes färgstarka sätt att uttrycka sig, bjuda på starka och uppseendeväckande outfits och festligt glammiga makeuplooks inspirerar oss till att göra det vi gör. BeautyAct, som nytt skönhetsvarumärke i Norden, är otroligt stolta över att tillsammans med en artist och förebild som Tove tolka något av det viktigaste vi har – kärlek.” – Jenny Kruseborn, Director Private Label, Axbeautyhouse.

Med läppstiftet Full On Satin Lipstick och dess färgpalett, från sober pastellrosa till en klassisk klarröd, och andra ’multitaskers’ ur BeautyActs sortiment realiserades tolkningen ’Love Act’. Återfuktande dagkräm, fuktgivande primer, och lystergivande foundation arbetades upp steg för steg för den perfekta basen, för att sedan med högpigmenterad rougepalett och läppstift jobba fram en mer lekfull, experimentell ’full on’ rosa-röd look med lyster och glow. För att rama in looken – definierade bryn och dramatiska, långa fransar så klart. Love Act x Tove Styrke släpps i butik den 3 februari inför Alla Hjärtans Dag, det perfekta tillfället att sätta färg på läpparna, kinder och ögonlock.

Full On Satin Lipstick är ett klassiskt stift med en innovativ formulering för multi- usage. Stiftet ger en mjuk och silkeslen känsla som enkelt appliceras på läpparna och skapar ett fylligt och heltäckande resultat. Med fuktgivande aktiver ger stiftet läpparna näring och håller dem återfuktade hela dagen. Full On Satin Lipstick finns nu i butik i en vacker högpigmenterad färgskala av 12 noggrant utvalda nyanser av beige, rosa och rött som håller upp till 12 timmar. Full On Satin Lipstick fungerar lika bra att använda som krämigt rouge eller varför inte som ögonskugga. Läppstiftet är 100% veganskt, parfymfritt och dermatologiskt testat. Pris 179 SEK.

Så skapar du Love Act x Tove Styrke

Steg 1 Ge din hud ordentligt med fukt för att boosta huden med enansiktskräm och eller en primer. Hydra Repair Melting Cream (249 SEK) ellerPrickly Pear Hydra Primer (179 SEK).

Steg 2 För en perfekt bas applicera Luminous Complexion Foundation i nyans06C och 07N (249 SEK) som ger medium täckning, lyster och ett jämnt, fintresultat. Med Luminous Complexion Concealer i nyans 04N (179 SEK)arbetar du bort ojämnheter och mörka ringar under ögon. Avsluta med HydraSheer Loose Setting Powder i Translucent (199 SEK) med hjälp av borstenFull Face Powder Brush no. 100 (299 SEK), ett ultrafint puder som fixerar ochsätter basen.

Steg 3 För färgmagi kombinera Full On Satin Lipstick i Pink Crush (179 SEK)med Iconic Blush Kit (299 SEK). Se vilka nyanser som passar just dig genomatt testa nyanserna på översidan av handen. Applicera sedan stiftet medfingrarna på läppar, kind och ögonlock och jobba in. Fyll på med Iconic BlushKit om du vill matta ner resultatet och arbeta upp skuggor med hjälp avTapered Finishing Brush no. 112 (179 SEK). För gloss och en mer dewy lookavsluta med Multi-Task Dewy Face Gloss (179 SEK) genom att med fingrardutta lätt på kindben, ögonlock och läppar.

Steg 4 Avsluta med bryn och fransar för att rama in looken. Med Fixing FiberBrow Mascara i Soft Brown (149 SEK) får du naturliga och återfuktadeögonbryn och Powerful Volume Impact Mascara (179 SEK) skapar långa,definierade fransar för en mer dramatisk look.