Erik Öhlin tillträder som Head of Marketing för varumärkena K-Rauta och K-Bygg  på Kesko Sverige
Erik Öhlin tillträder som Head of Marketing för varumärkena K-Rauta och K-Bygg på Kesko Sverige

Erik Öhlin ny marknadschef på affärsområdet Building inom Kesko Sverige

Erik Öhlin har utsetts till ny Head of Marketing på affärsområdet Building inom Kesko Sverige och börjar sin tjänst den 1 november 2019. Erik kommer närmast från positionen som marknadschef på XL-Bygg där han under 15 års tid med framgång har byggt XL-Byggs varumärke.

Som Head of Marketing kommer Erik att ansvara för både K-Bygg samt K-Rautas varumärken. K-Bygg är ett koncept och varumärke som framförallt servar proffskunder inom bygg. K-Bygg består idag av 34 butiker med täckning i nästan hela Sverige och med stark lokal förankring. K-Rautas 17 butiker servar framförallt konsumenter med ett brett sortiment men man attraherar också en hel del proffskunder.

” Det är med mycket stor glädje jag hälsar Erik välkommen till oss på Kesko Sverige. Erik som jag känt under många år och imponerats av, kommer med bravur föra oss i rätt riktning med bägge våra varumärken in i framtiden”, säger Leif Lindholm, affärsområdeschef för Building, Kesko Sverige

”Jag ser verkligen fram emot att få vara en del av ett team med mycket kunnigt branschfolk som ska leda Keskos offensiv i Sverige. Det blir en spännande utmaning att få bygga K-Byggs varumärke från grunden och samtidigt utveckla K-Rautas image och erbjudande.”, säger Erik Öhlin.

För frågor, kontakta Leif Lindholm, leif.lindholm@fresks.se, 070-6982700

K-Rauta, K-Bygg och Onninen bildar tillsammans Kesko Sverige som ägs av det finska bolaget Kesko. Kesko är en av de största detaljhandelskedjorna i norra Europa. Affärsområdet bygg- och teknisk handel, med cirka 17 000 anställda, har ett omfattande utbud av produkter för såväl proffs som slutkonsument. Försäljningen sker genom ett omfattande butiksnätverk, e-handel och digitala tjänster. Läs mer: k-rauta.se onninen.se, k-bygg.se, kesko.com.

Presskontakt Kommunikationsansvarig (Endast Journalistkontakter. EJ marknadsföring & annonsering.) Kesko Sverige +46 76 8547706