Nya industridatorer från Kentima

Kentima presenterar två nya serier av industridatorer, Oe700 Performance och Oe800 Heavy Duty. Samtliga Kentimas industridatorer är konstruerade för att klara mycket krävande industriella miljöer. Elektroniken som Kentima utvecklat innehåller ett stort antal skyddsfunktioner. Det finns möjlighet att välja mellan 4 olika processoralternativ, den mest kraftfulla är en Intel i7 processor.

Oe700-serien passar utmärkt när omgivningen ställer krav på en mycket robust industridator med avancerade funktioner och hög prestanda. Oe700 serien kan levereras som 12”, 15”, 17” eller 19” Panel PC eller som Box PC. Oe700 har ett stort antal anslutningar och flera olika typer av expansionskort kan monteras i enheten.

Oe800-serien är utvecklad för att kunna placeras i de absolut mest krävande miljöerna. Den har en helt kapslad konstruktion i rostfritt stål med täthetsklass IP65 runt om. Samtliga anslutningsdon är av typen M12 med täthetsklass IP68. Enheterna innehåller inga rörliga delar och är utvecklade med low power teknik som endast kräver passiv kylning. För att klara extrem kyla levereras de som standard med en automatisk funktion för uppvärmning. Oe800-serien kan levereras som 12” eller 15” Panel PC för väggmontage eller som Box PC.

Alla industridatorerna kan levereras med Windows 7 eller Linux operativsystem. Samtliga Panel PC har en ljusstark bildskärm och en slitstark touchfunktion. Det finns möjlighet att välja mellan flera olika lagringsalternativ, t.ex. Compact Flash, SSD eller Automotive hårddisk.

Kentimas industridatorer – Oe
Kentima har fyra olika produktserier inom området industridatorer, Oe500 Proficient-, Oe600 Flexible-, Oe 700 Performance- och Oe800 Heavy Duty-serien. Varje serie innehåller olika Panel PC, där datorn är helt integrerad i skärmen, samt traditionella Box PC. Alla modeller är PC-kompatibla och är framtagna för krävande industriell användning. För att uppfylla marknadens krav och önskemål finns det möjlighet att inom samtliga serier välja skärmstorlekar, CPU:er, lagringsmedia med mera.