COPIAX ny distributör av Ethiris från Kentima

Kentima AB har utökat sitt nätverk av distributörer genom att signera ett distributionsavtal med Copiax AB. Via sitt återförsäljarnät kommer Copiax att sälja Ethiris Video Management Software, men även distribuera övriga produktområden från Kentima, främst på den svenska marknaden.

- Copiax är en distributör med ett väl genomtänkt produktsortiment och som har ett  mycket omfattande nät av återförsäljare inom säkerhetsbranschen. Vi ser Copiax som ett välorganiserat och kompetent företag som kan leverera ett komplett produktprogram till sina återförsäljare. Detta är ett viktigt led i vår ambition att växa kraftigt på den svenska marknaden, säger Kent Nilsson, VD på Kentima.

- Ethiris Video Management Software och övriga produkter från Kentima har gjort ett stort intryck på oss. Vi har följt Kentimas utveckling av Ethiris och är imponerade av mjukvaran. Vi är i behov av en produkt som både är enkel att använda och som kan användas till de absolut mest avancerade projekten. Samarbetet med Kentima ska bli mycket spännande, säger Peter Junhem, produktchef på Copiax.

Ethiris
Ethiris är en överordnad mjukvara för kameraövervakning som är utvecklad av Kentima. Ethiris är en helt fristående programvara som är nätverksbaserad, komponentbaserad och skalbar vilket ger både installatör och användare ett effektivt och enkelt verktyg som innehåller ett stort antal avancerade funktioner. Unika egenskaper samt flexibiliteten i programmet gör bl.a. att den erbjuder stora möjligheter till integration med andra system såsom inbrottslarm, brandlarm, passagesystem och SCADA-system. Ethiris stöder standarder som ONVIF och OPC.

Copiax AB

Copiax erbjuder Sveriges säkerhetsinstallatörer ett komplett sortiment inom områdena mekanik, elektromekanik och elektronik. Med en av branschens bästa logistiklösningar och ett stort utbud av lönsamhetshöjande tjänster är Copiax en komplett säkerhetspartner. Med en engagerad och serviceinriktad personal skapar Copiax en hög kundnöjdhet.

Kentima AB

Kentima utvecklar, tillverkar och säljer avancerade produkter för automations- och säkerhetsbranschen. Företaget fokuserar på en hög kvalité och detta återspeglas i deras unika, kostnadseffektiva och flexibla produkter. Kentimas produktområden är WideQuick HMI/SCADA, Ethiris Video Management Software, Oe Industrial Computers samt WideQuick HMI Panel. Begrepp som modernt och innovativt är synonyma med produkter från Kentima.

För mer information vänligen kontakta:

Kentima AB

Kent Nilsson, VD