Matti Olofsson, CCO Junglemap.

Över 100 nya kunder till Junglemap första kvartalet 2022

Junglemap befinner sig i stark tillväxt och gjorde ett rekordår 2021. Och trenden håller i sig. Bara under första kvartalet 2022 fick Junglemap över 100 nya kunder.

Junglemap uppfann NanoLearning 2006. En metod som gör det möjligt för organisationer att dela upp stora och komplexa ämnen i små bitar – och distribuera dem över tid.
– Vi ser att allt fler organisationer inser att lärandet inte är ett event, utan en process, säger Matti Olofsson, CCO på Junglemap. Med NanoLearning erbjuder vi en metod som ger mätbara effekter, och det är vad alla typer av organisationer behöver.

Mänskliga brandväggar
De flesta av Junglemaps kunder använder NanoLearning för att öka och behålla säkerhetsmedvetenhet över tid. Och just informationssäkerhet är ett område som allt fler organisationer behöver prioritera.
- Vi i Sverige ligger i topp när det gäller digitalisering, men i botten när det gäller cybersäkerhet, säger Matti Olofsson. Det är ett glapp som vi måste göra någonting åt.

Den svenska synen på informationssäkerhet har länge varit alltför teknisk menar Matti Olofsson. Detta trots att de allra flesta cyberattacker tar sikte på oss människor och våra beteenden. Med NanoLearning som metod hjälper Junglemap organisationer att bygga de mänskliga brandväggar som är helt avgörande för att stå emot det ökade antalet cyberattacker.
- Våra starka siffror talar sitt tydliga språk, säger Matti Olofsson. Allt fler organisationer inser att de måste sätta människan först i sitt strategiska säkerhetsarbete.