VINNARE AV SVENSKA JOOMLA!PRISET 2009 ÄR...

Bästa föreningssajt: 1337portalen.nu
Bästa företagssajt: www.cafecineast.se
Bästa hobbysajt: www.husvagnsforum.com
Bästa offentliga sajt: www.alltomxp.se
Bästa internationella sajt: www.vemdalenexcellent.se
Bästa Joomlait: Olle Zettergren

Detta var första gången som svenska Joomla!priset delades ut. Inför Joomladagarna fick Joomlacommunityn nominera de sajter som använder Joomla som publiceringsverktyg. Därefter fick Joomlacommunityn rösta på de nominerade kandidaterna. Priset delades ut i fem olika kategorier samt till den person som communityn tycker har bidragit mest.

"Vi vill tacka den svenska Joomlaföreningen för att vi vann i kategorin Bästa Föreningssajt. Vi tackar alla som har röstat på oss, och även den person som nominerade oss. Vi vill även tacka utvecklarna av Joomla för att de har utvecklat Joomla, och att Joomla är gratis. 1337portalen är en portfolio av arbeten vi gör inom klassen på portalens gymnasium i Göteborg. Vi ska göra vårt bästa med att underhålla sidan med nya arbeten i framtiden." Digital Produktion klass 1B Portalens Gymnasium Göteborg. http://www.portalensgymnasium.se/gbg/images/0809/elevfoton/1b/index.html

Om Joomla!days Sweden 2009 som ägde rum den 15 och 16 maj i Stockholm
Joomla!Days arrangerades av Joomlaföreningen för fjärde året - denna gång i Stockholm. Både Joomla-entusiaster och de som bara var nyfikna på Joomla! ville inte missa denna händelse. Det var ett bra tillfälle att få höra de senaste nyheterna från Joomla, få tips och idéer från andra i den svenska Joomla communityn, och inte minst, att träffa andra Joomla! användare.

Om Joomla!
Joomla! är ett prisbelönt publiceringssystem (CMS) som ger både proffs och amatörer möjligheten att bygga och administrera funktionsrika, kraftfulla webbplatser utan att ha någon kunskap i webbprogrammering. Joomla! är utvecklad för att hantera allt från enklare hemsidor till komplexa företagsapplikationer. Joomla! har öppen källkod och grundversionen är helt kostnadsfri. (Joomla! är släppt under GPL licens.)

Joomla! användandet är utbrett över hela världen och ca 400.000 nedladdningar av Joomla! sker varje månad. Fler än 9 miljoner nedladdningar av Joomla! har skett sedan den första versionen av Joomla! släpptes den 17 augusti 2005.

För vidare information kontakta
Ordförande Sarah Watz på ordforande@joomlaforeningen.se mobil: 070-8755 115

• cms
  • joomla