Produktutvecklingschef sökes

Vi söker en produktutvecklingschef med ansvar för områdena Bygg, Tak och Fasad

Vi står inför spännande utmaningar inte minst med anledning av de nya energikraven och tillsammans med Dig vill vi ytterligare utveckla och utnyttja glasullens unika egenskaper för framtiden.

Du kommer att vara placerad i Billesholm och ingå i regionens utvecklingsteam samt rapportera till den regionale utvecklingschefen. I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för olika utvecklingsprojekt och Du får personalansvar för 3 engagerade och kompetenta medarbetare.

För att motsvara våra högt ställda krav tror vi att Du är Civilingenjör eller motsvarande med ett brett tekniskt kunnande inom byggbranschen. Du är en kreativ initiativtagare och har en bred projektledarerfarenhet avseende produkt-/systemutveckling från byggindustrin. Du kan samarbeta tvärorganisatoriskt samt externt med kunder, intressenter och myndigheter och Du kan förmedla tekniskt svåra ämnen på ett lättförståeligt sätt på såväl svenska som engelska.

Vi erbjuder Dig ett högst innovativt, självständigt och spännande arbete inom framtidens byggverksamhet. Du får arbeta i ett internationellt och framåtblickande företag med goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen.

Läs gärna mer om oss på www.isover.se. Vill Du veta mer om befattningen är Du välkommen att ringa vår regionale utvecklingschef Erling Jessen +45 721 717 28 eller +45 20 699 774. Du kan också kontakta våra fackklubbar (Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna och IF Metall) på telefon 042-840 00. Din ansökan märkt ”Produktutvecklingschef” vill vi ha senast den 2011-01-24 till HR-avdelningen, Saint-Gobain Isover AB, 267 82 Billesholm eller via e-post: camilla.gustafsson@saint-gobain.com