Consensus Småbolag A stod emot nedgången under ett turbulent juni.

Consensus Småbolag A stod emot nedgången under ett turbulent juni.

Inveztly levererar objektiv rating av fonder och vill, med hjälp av ett objektivt och kvantitativt tillvägagångssätt, uppmärksamma fonder och förvaltare som under den senaste månaden har presterat väl och visat fina resultat i form av avkastning och riskhantering.

Under juni placerade sig Consensus Småbolag A som vinnare, med förvaltaren Anders Wright. Fonden är en aktivt förvaltad aktiefond som investerar i små och medelstora bolag i de nordiska länderna. Den genomsnittliga utvecklingen på Stockholmsbörsen (SIXGX) surnade till under juni och gick ned -1,61% - Consensus Småbolag A stod emot trycket ned och levererade 0.57% till sina andelsägare.

Fler Top Performers att ha på er Watchlist:
Spiltan Aktiefond Investmentbolag
PriorNilsson Sverige Aktiv A
Cliens Småbolag A
Kvartil Investmentbolag+ Calculus A
Sensor Sverige Select

Önskar du en objektiv analys av din fond eller portfölj? Vänligen kontakta oss.

Läs den fullständiga kommentaren och rapporten bifogad nedan.

Rapporterna redogör även för hur fonderna presterar på längre sikt och varje fond tilldelas ett betyg. Betygssystemet bygger på en egenutvecklad kvantitativ modell där angreppssätten är akademiskt och baseras på vedertagen ekonometri.

För att inte missa någon av våra kommande rapporter och nyheter - följ oss på LinkedIn.

Trevlig läsning och önskar en trevlig sommar!

Team Inveztly