Inrego samlar på sig ytterligare utmärkelser!

Först Superföretag och sedan även Gasell. Inrego får inte mindre än två prestigefyllda utmärkelser tilldelat sig under 2008.

Inrego AB som är marknadsledande inom tjänster kring begagnad IT-utrustning har än en gång visat att verksamheten med att förlänga livet på IT-produkter och minimera elektroniskt avfall så mycket som möjligt är ett fungerande recept på framgång.

För andra året i rad utses Inrego till ett av Sveriges Superföretag 2008 av Veckans Affärer. Utmärkelsen görs årligen av tidningen Veckans Affärer tillsammans med MM Partner och grundar sig på ett antal parametrar som visar företagets utveckling och ekonomiska status hela fyra år tillbaka i tiden. Av de för året 250 000 granskade bolag är Inrego AB ett av 429 som har kvalat in.

Nyckeltal i Veckans Affärers Superföretag är:
• Tillväxt
• Vinst
• Avkastning
• Effektivitet
• Kapitalstruktur
• Finansiering

Inrego kan dessutom stolt se sig som ett av Sveriges mest framgångsrika och expansiva företag som utmärker sig genom innovation, effektivitet och kundorientering. Di Gasell är en utmärkelse som varje år tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

Hela listan över Sveriges snabbast växande företag presenteras i början av december i samband med att årets Super Gasell utnämns av Dagens Industri.

Henrik Nilsson, VD för Inrego AB säger "Vi är naturligtvis väldigt stolta över att ha blivit utsedd till Gasell-företag. Det tillsammans med utnämningen av Superföretag två år i rad ger oss inspiration och glädje att fortsätta arbeta hårt för det vi redan från start 1995 trott stark på - att återanvända istället för att återvinna!"

Kriterierna för ett Gasellföretag är följande:
• har offentliggjort minst fyra årsredovisningar
• har en omsättning som överstiger 10 miljoner kronor
• har minst tio anställda
• har de senaste tre åren kontinuerligt ökat omsättningen
• har under samma period minst fördubblat sin omsättning
• har ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positiv
• har i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
• har sunda finanser

Sedan tidigare har Inrego AB mottagit utmärkelsen som:
Årets företagare i Täby 2005
Nominerad till Årets Entreprenör 2006, SEB/EY