Inrego förstärker sin position genom samarbete med Microsoft

Inrego förstärker sin position som marknadsledande inom tjänster kring hantering av använd IT-utrustning genom att bli officiell Microsoft Authorized Refurbisher Partner.

Genom samarbetet erbjuds blivande och befintliga kunder det senaste operativsystemet från Microsoft till samtliga rekonditionerade PC, Laptops och Servers.

- Samarbetet innebär ytterligare ett skäl för företag eller privatperson att överväga rekonditionerad IT-utrustning vid nyköp eller komplettering av den befintliga maskinparken. Genom att återanvända en dator sparar man pengar samtidigt som man bidrar till minskad miljöbelastning då en stationär dator som återanvänds sparar 109 kg CO2. säger Henrik Nilsson, VD på Inrego.

Inrego säljer 15.000 datorer, servers, laptops och skärmar varje månad. Det är precis som att köpa nytt, med minst 1 års garanti och hårdvarusupport men med fördelarna att du sparar en rejäl peng samt att du hjälper miljön på traven. Att Inrego nu är officiell MAR-partner garanterar att vi alltid kan leverera en rekonditionerad dator med det senaste operativsystemet.

MAR-programmet innebär att kunden får:

• Förinstallerat äkta Windows 7 Pro inkl licens med speciellt framtagna Windows-installationer för optimal prestanda

• Inbyggd recoverypartition på hårddisk möjliggör en enkel återinstallation vid behov

• Valfriheten att välja operativsystem mellan Windows 7, Windows XP eller helt enkelt utan operativsystem

För ytterligare information kontakta:
Marknad Ann-Louise Rundin, Mobil: 0704-158178 Telefon: 08-50 10 90 69, ann-louise.rundin@inrego.se

Försäljningschef Produkt Mattias Aronsson, Telefon: 08-50 10 90 47, mattias.aronsson@inrego.se

Om Inrego AB
Inrego AB är marknadsledande inom tjänster kring teknikskiften med specialkompetens inom återtag, genomgång och vidareförsäljning av den använda IT-utrustningen. Vi agerar över hela Norden och ser till så att denna sista del i teknikskiftet genomförs på optimalt sätt beträffande säkerhets-, miljö- och logistikaspekter. Genom att minimera använd IT-utrustnings påverkan på miljön gör vi världen bättre. Det vinner både du som säljer, köper och framför allt miljön på.

Inrego AB grundades 1995 och omsätter idag ca 120 miljoner med 60 anställda. Inrego stod som vinnare av ”Swedbanks Hållbarhetspris” 2010 och är certifierat genom kvalitet: ISO-9001, miljö: ISO-14001, informationssäkerhet: ISO 27001 samt arbetsmiljö OHSAS-18001. Läs mer på www.inrego.se.