Rekonditionerad IT långsiktig lösning för Hermods

Rekonditionerad IT långsiktig lösning för Hermods

Hermods, en av landets största skolföretag med 30 000 elever, väljer rekonditionerade datorer från Inrego framför ny utrustning.
- För oss har Inrego blivit en viktig partner som ser till att vi får bra maskiner med hög kvalitet, säger Erik Knudsen, IT-chef på Hermods.

Hermods har sedan 2012 samarbetat med Inrego för att tillgodose sina IT-behov och hyr ett stort antal elevdatorer.

– Bortser man från vår gymnasieverksamhet är ungefär hälften av våra datorer rekonditionerade, berättar Erik Knudsen och fortsätter:

– Vi började med att testa begagnad IT-utrustning från Inrego för några år sedan och såväl skick, prestanda och support var över förväntan. Därefter har vi inte sett någon anledning att välja nytt. Det finns ju både miljömässiga och ekonomiska fördelar med produkter i andra hand och dessutom känns det bra att datorerna kommer till användning en tredje gång när vi lämnar tillbaka dem.

För Hermods är det viktigt att både mjuk- och hårdvara uppfyller användarens krav. Därför används en extern desktopmiljö för att leverera samma upplevelse till alla elever.

– Inrego har under vårt samarbete tillhandahållit datorer med ett skräddarsytt paket med förinstallerad mjukvara vilket sänker våra supportkostnader markant. Samarbetet med Inrego har utvecklats mer till ett partnerskap där de agerar operativt och ser till att möta våra behov, säger Erik Knudsen.