”Min arbetsgivare slänger inventarier som skulle kunna återanvändas”

”Min arbetsgivare slänger inventarier som skulle kunna återanvändas”

En tredjedel, 33 procent, av svenskarna anser att den egna arbetsgivaren slänger för mycket utrustning och inventarier som hade kunnat återanvändas istället. Denna uppfattning gäller särskilt bland anställda i offentlig sektor där hela 38 procent tycker att för mycket inventarier skickas till tippen. Motsvarande siffra för privat sektor hamnar på 28 procent.

Det visar undersökningen Hållbara Sverige som baseras på en webbenkät till ett representativt urval av yrkesverksamma personer i åldern 18-65 år i Sverige – totalt 1 000 slumpmässigt utvalda personer har besvarat enkäten. Studien genomfördes av undersökningsföretaget Cint på uppdrag av Inrego i januari 2017. Läs mer om smartare IT-konsumtion på inrego.se