Inrego rekryterar nya medarbetare

Inrego rekryterar nya medarbetare

Nya talanger på Inrego. Övre raden från vänster: Ulf Berglund och Mikael Ahxner, nedre raden: Andreas Johansson och Kaveh Haddad.

Inrego fortsätter att växa på andrahandsmarknaden för IT-utrustning och rekryterar fyra nya medarbetare. Genom rekryteringarna förstärks både försäljnings- och inköpsverksamheten.

- Vår verksamhet och hela andrahandsmarknaden för IT växer nu under lågkonjunkturen. Starka drivkrafter är både en ökad kostnadsmedvetenhet i företagen och att fler väger in miljöaspekterna i samband med att man köper in och fasar ut IT-utrustning, säger Jonas Karlsson, VD för Inrego.

Ulf Berglund: KAM i Inregos tjänstegrupp med inriktning mot stora företag och myndigheter. Ulf har lång erfarenhet från energi- och IT-sektorn och har tidigare arbetat med bland annat utveckling av marknadsstrategier för EU-projektet MFFEE som gick ut på att finansiera energiprojekt i ungerska kommuner. Han har även varit försäljningsansvarig för Europa på Visual Wireless och för Asien-Stillahavsregionen på Anoto.

Kaveh Haddad: KAM på Inregos tradingavdelning som bedriver handel med IT i ett 60-tal länder över hela världen. Kaveh har tidigare drivit eget företag inom nätauktioner och arbetat som försäljningschef på Smart1.

Mikael Ahxner: Storkundsäljare med fokus på kommuner. Mikael kommer närmast från en tjänst som säljansvarig mot B2B-marknaden på SE360. Han har tidigare arbetat i fastighetsmäklarbranschen i tio år och även drivit egen mäklarbyrå.

Andreas Johansson: KAM i Inregos tjänstegrupp med inriktning mot större organisationer. Andreas har arbetat med försäljning i IT-branschen sedan 1995, bland annat på Xerox, Dell och Konica-Minolta och nu senast på Visutech där han ansvarade för försäljning av HP:s största printlösningar.

För mer information:
Jonas Karlsson, VD, Inrego, mobil: 0708-660 208, e-post: jonas.karlsson@inrego.se