Monzaide Anzola ny vd och koncernchef för iBinder Group

Monzaide Anzola ny vd och koncernchef för iBinder Group

Monzaide Anzola har utsetts till ny vd och koncernchef för iBinder Group. Monzaide är sedan 2020 finansdirektör i koncernen och han tillträder sin nya roll den 1 januari 2024.

- Vi är mycket glada över att kunna presentera Monzaide som ny vd och koncernchef för iBinder Group. Han är en inspirerande och engagerande ledare med bred kunskap och erfarenhet. Vi har följt hans fina utveckling inom bolaget sedan 2020 och är imponerade över de resultat han uppvisat. Tillsammans med ledningsgruppen blir det nu hans ansvar att fortsätta utveckla verksamheten och accelerera iBinders tillväxtresa, säger Paul Fischbein, styrelseordförande.

Monzaide har bred erfarenhet från både stora komplexa organisationer och små snabbrörliga start-ups där han verkat i roller som vd, affärschef och finansdirektör. Bland annat har han arbetat över tio år inom försäkringsbranschen och har en bakgrund som managementkonsult.

- iBinder Group är inne på en spännande resa och spelar en viktig roll i digitaliseringen av bygg- och fastighetsbranschen. Genom vårt fokus på användarvänliga lösningar har vi byggt en marknadsledande position i Norden. Vi har en stor potential att fortsätta växa i våra hemmamarknader och ständigt förbättra våra erbjudanden, vilket skapar värde för både våra kunder och samhället i stort. Med tiden siktar vi också på att växa i nya geografier, säger Monzaide Anzola.

Monzaide efterträder Per Hedebäck som varit vd sedan 2020. Beslutet att lämna över VD-posten var planerat och han kommer i en övergångsperiod att anta en senior roll i företaget för att därefter söka sig till nya utmaningar.

- Vi vill tacka Per för hans hårda arbete och respekterar hans beslut att nu lämna över stafettpinnen. iBinder Group står idag på en mycket stabil grund och med sitt ledarskap har Per tillsammans med alla medarbetare lyckats skapa ett av Nordens snabbast växande och mest lönsamma SaaS-bolag. Vi önskar honom stort lycka till i framtida uppdrag, säger Paul Fischbein.

Om iBinder Group
iBinder Group erbjuder digitala informationshanteringstjänster för bygg- och fastighetsbranschen. Företaget grundades 2005 och hjälper kunder att öka produktivitet, minska miljöpåverkan och att följa lagar och förordningar inom byggprojekt och fastighetsförvaltning.

Monzaide Anzola

Presskontakt VD / CEO +46 70 373 6211 LinkedIn-profil

Välkommen till iBinder Group!

iBinder Group