NY MARKNADSDIREKTÖR FÖR HYUNDAI EUROPE

NY MARKNADSDIREKTÖR FÖR HYUNDAI EUROPE

Mark Hall, 49, har idag utsett till ny Marknadsdirektör för Hyundai Motor Europe. Med placering i Offenbach, Tyskland, blir Mark Hall ansvarig för produktmarknadsföring, annonsering, varumärkesutveckling och PR.

I bagaget har Mark Hall 20 års erfarenhet från bilbranschen. Närmast kommer han från Lexus Europa där han ansvarat för produktplanering och marknadsföring, dessförinnan var han ansvarig för såväl försäljning som marknadsföring på Toyota i Europa.

Mark Hall börjar hos Hyundai i en väldigt spännande tid. Hittills i år har Hyundai ökat sin försäljning med 5,6 % under årets första åtta månader på en totalmarknad som minskat med 3 %.  Företagets marknadsandel till dags dato på 2,6 % vilket bådar gott för att nå 2,75 % marknadsandel vid årets slut, som är målsättningen för 2010.

Med siktet att befästa Hyundais position som en ledande europeisk tillverkare kommer Mark Hall och hans team att genomföra ett intensivt lanseringsprogram av nya produkter.  Något som börjar med introduktionen av fyra nya modeller för Europa som visas på Paris Salongen, inkluderande en ny MPV i B-segmentet, ix20. Ytterligare åtta nya modeller ligger i pipeline från 2011 och framåt.

ooo

ann.sundfeldt@hyundai.se

högupplöst bild finns på: www.newsdesk.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. Hyundai har idag 80 försäljningsställen landet runt och 110 serviceverkstäder.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2009 3,1 miljoner bilar världen över. Bilarna säljs via 193 distributörer till 6000 återförsäljare i olika länder. Idag är Hyundai den femte största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag fem tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA och Tjeckien, antalet anställda uppgår till 75 000 personer.

Hyundai Motor Sweden