HYUNDAI BÄSTA GENERALAGENT

Motorbranschens Riksförbund (MRF) har för femtonde året i rad gjort en enkätundersökning bland svenska bilhandlare, där de får frågor om hur de ser på sina olika generalagenter.

Bäst ut kom Hyundai, som för fjärde året i rad tar hem segertrofén. Hyundais återförsäljare uttryckte framför allt sin uppskattning för en mycket bra organisation med kunnig personal och korta beslutsvägar, samt den positiva anda som genomsyrar hela företaget.

”Otroligt roligt!  En gång till!”, säger Christian Norberg, VD för Hyundai Bilar.

”Jag är väldigt stolt över detta och över mina fantastiska medarbetare. Det har ju varit ett omskakande år för hela bilbranschen och så också för oss, vilket inneburit att alla, såväl återförsäljare som min stab har slitit extra hårt. Den här fina utmärkelsen är ytterst ett bevis på att vi har branschens bästa samarbete”, avslutar Christian Norberg.

Så här såg toppfältet ut i 2010 års ranking:

Hyundai                              121,4

BMW                                  120, 6

Mercedes                           118, 3

Subaru                                115, 9

Volvo PV                              115, 4

oOo

ann.sundfeldt@hyundai.se

Hyundai Bilar AB, www.hyundai.se, bildades 1990. Hyundai har idag 80 försäljningsställen landet runt och 110 serviceverkstäder.

Hyundai Motor Company, startades 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning och service över hela världen. Hyundai sålde 2009 3,1 miljoner bilar världen över. Bilarna säljs via 193 distributörer till 6000 återförsäljare i olika länder. Idag är Hyundai den femte största biltillverkaren i världen. Hyundai har idag fem tillverknings-fabriker utanför Korea, i Kina, Indien, Turkiet, USA och Tjeckien, antalet anställda uppgår till 75 000 personer.

PR & Communications

Presskontakt PR, Information, Sponsring, Event och Influencer-samarbeten. +46 (0)20 677 677

Hyundai har varit representerat i Sverige med färsäljning sedan 1991. Hyundai Motor Sweden AB har ett rikstäckande nätverk av agenter och serviceverkstäder.

Hyundai Motor Sweden

Telegrafgatan 8a