Extra MötesVagans på Högberga Gård

Högberga Gård på Lidingö är känt för sin fantastiska inre och yttre miljö där man erbjuder mötesplatser utöver det vanliga. Med passionlig service ger man sina gäster en unik helhetsupplevelse. Nu lanserar man sitt nya varumärke med en tydlig inriktning – att vara landets mest sofistikerade mötesplats. Och runt hörnet väntar nya, spännande koncept.

- Vår vision är att vara en sofistikerad, passionerad och en alltid närvarande mötesplats. Efter att ha utvecklats starkt under ett antal år fanns ett behov av att se över varumärket. Nu har vi tagit ett helhetsgrepp vilket resulterat i en helt ny plattform. Nu står vi fullt rustade för att uppfylla vår vision, säger Johan Hjort, VD på Högberga Gård.

Sedan oktober har man genomgått ett omfattande varumärkesarbete. Med utgångspunkt i frågorna ”Vem är Högberga Gård och för vilka?” har man vänt på varje sten för att identifiera nuläge och position. Såväl kunder som anställda har intervjuats och marknadens möjligheter har analyserats. Därefter har man tagit ut riktningen mot framtiden.

- Vad vi har gjort är att sätta fingret på vad Högberga Gård är idag. Grunden i verksamheten är fortfarande densamma, men med ett delvis förändrat fokus på det interna arbetet samt en helt ny profil, säger Tanja Jezewski, Marknadschef på Högberga Gård.

Med det nya varumärket följer också ett nytt grafiskt formspråk med en ny logotyp. Logotypen tar sitt ursprung i den spännande historiken som redan finns inbyggt på Högberga. Den nya lila färgen står för det sofistikerade, extravaganta och passionen i såväl uppfinningsrikedomen som värdskapet.

- Hos oss har man möten som lämnar avtryck. Med vår vision följer också ett visst ansvar att leverera unika helhetsupplevelser. Vi har nu flera nya spännande koncept på gång som garanterat kommer att gynna våra gäster och förstås sticka ut i mötes-Sverige, avslutar Johan Hjort.

Med en hisnande utsikt över Stockholms inlopp och med en fantastisk vy över de sista skärgårdsöarna i farleden in till huvudstaden, tronar Högberga Gård. Anläggningen är centralt belägen på Lidingö, endast 20 minuter från Stockholms centrum. Högberga Gård byggdes 1911 av konstmecenaten och skriftställaren Klas Fåhreus, och är sedan 1985 förklarat som byggnadsminne. Anläggningen erbjuder såväl konferens- som privatgäster en högklassig vistelse med ett stort utbud av aktiviteter i en sekelskiftsaktig atmosfär. Den nya Conferencen invigdes 1994 och består idag av ett stort utbud av mötesplatser. År 2004 slog man också upp dörrarna till Paviljongen och anläggningen fick därmed en unik SPA-avdelning med direkt havskontakt. Högberga Gård är medlem och utvald av Svenska Möten samt stolt medlem i IACC .